Carrefour werkt in zijn nieuwe distributiecentrum in Willebroek sinds kort met de voice picking-oplossing ZetesMedea. Het systeem maakt de verwerking van de ongeveer 5.000 dagelijkse onlinebestellingen efficiënter. De supermarktketen verwacht dat de e-commerceactiviteiten zullen blijven toenemen.
Voor de logistieke automatisering in het distributiecentrum Willebroek opteerde Carrefour voor het Belgische Zetes en zijn beproefde voice picking-oplossing ZetesMedea. Die moet de pickingefficiëntie en verwerkingssnelheid op peil brengen. De twee bedrijven werken al langer samen rond voice picking-implementaties en ondersteuningscontracten voor de Europese activiteiten. Voor het project in Willebroek was de implementatiesnelheid een belangrijke factor. Tussen het eerste gesprek en de uiteindelijke ingebruikname verliepen slechts vier maanden. Naast de ZetesMedea-software werd ervoor gekozen de operators uit te rusten met een Zebra TC57-terminal gecombineerd met een RS5100-ringscanner. Dankzij de voice-oplossing kunnen ze nu volledig handenvrij werken, waardoor ze meer bewegingsvrijheid hebben.