Peugeot e-Expert nu ook als Hydrogen

Net als de Opel e-Vivaro en de Citroën ë-Jumpy Hydrogen is de Peugeot e-Expert nu ook te bestellen als e-Expert Hydrogen, die zijn accu grotendeels inruilt voor een brandstofcel op waterstof.

De Peugeot e-Expert Hydrogen maakt net als zijn zustermodellen bij Opel en Citroën gebruik van een combinatie van een brandstofcel op waterstof en een oplaadbare batterij van 10,5 kWh om de brandstofcel te ondersteunen indien nodig. Dankzij de waterstoftank van 4,4 kilo onder een druk van 700 bar bedraagt het totale rijbereik 400 km, terwijl bijtanken slechts 3 minuten duurt aan een fatsoenlijk waterstofstation.

De elektromotor is identiek aan die van de e-Expert op batterijen en levert 100 kW en 260 Nm aan de voorwielen. Dankzij de plaatsing van de waterstoftank onder de vloer gaat er geen laadruimte verloren: het maximale volume bedraagt 6,1 m³, het nuttige laadvermogen bedraagt 1,1 ton en het sleepvermogen 1 ton. De productie van het model is reeds gestart, de eerste leveringen zullen dus spoedig volgen.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo