Addax bereidt een tweede model voor

De Belgische fabrikant van elektrische voertuigen Addax heeft dit jaar al 500 voertuigen verkocht en moet zijn productiecapaciteit uitbreiden. Zij bereidt ook de lancering voor van een tweede model dat meer specifiek gericht zal zijn op de sector van de pakjesleveringen. 

Deze informatie werd gisteren verstrekt door CEO Jean-Charles Carrette, in de marge van een VOKA-zomerstage die werd bijgewoond door Georges-Louis Bouchez, de voorzitter van MR. De Addax-voertuigen, die nu in 15 Europese landen op de markt worden gebracht, worden geassembleerd op een productielijn die zijn maximumcapaciteit van twee voertuigen per dag heeft bereikt. “Nu de eerste lijn op volle capaciteit draait, zullen we in november een tweede lijn openen en hebben we een optie op een andere site om verder uit te breiden in Deerlijk”, legt Carrette uit. Na de stroomlijning van het productieproces (van 160 naar 35 assemblage-uren per voertuig) rekent Addax op een verhoging van de productie om in 2023 het operationele break-even-punt te bereiken. Tegen 2025 voorziet het bedrijfsplan van Addax in de bouw van 4.000 voertuigen per jaar, eventueel op gedecentraliseerde wijze.

De andere pijler van deze groeistrategie wordt een tweede model dat aan de MTN zal worden toegevoegd, een voertuig in de N1-categorie dat zich richt op gemeentelijke diensten, “last mile delivery” en intern vervoer in bedrijven. Over dit nieuwe model is echter nog weinig informatie bekendgemaakt, behalve dat het onder de 3,5 ton zal blijven en dat het meer specifiek voor de pakjessector zal zijn ontworpen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo