IAA: Timocom breidt zijn aanbod uit met tracking

Op de IAA zal de vrachtbeurs Timocom worden uitgebreid met een nieuwe functie waarmee vervoerders zendingen in real time kunnen volgen. Een verdere ontwikkeling op basis van deze nieuwe dienst zal eveneens in het prototype-stadium worden onthuld.

Naast een gebruiksvriendelijkere interface voor vrachtuitwisseling op smartphones, zal Timocom ook een nieuwe trackingdienst onthullen waarmee vervoerders informatie over de geschatte tijd van aankomst (ETA) kunnen delen met hun eigen klanten. Volgens Steven van Cauteren, directeur Key Account & Partner Management bij Timocom, kunnen vervoerders met de nieuwe dienst zelf bepalen welke informatie zij met hun klanten delen. Dit is een gevoelige kwestie sinds sommige “zichtbaarheidsplatforms” dit soort gegevens zijn gaan gebruiken zonder de vervoerder uitdrukkelijk om toestemming te vragen. De trackingdienst van Timocom zal eerst in de DACH-regio (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk) op de markt worden gebracht.

Timocom zal ook een prototype van een routeplanningsdienst demonstreren als verdere ontwikkeling van deze eerste trackingdienst.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo