Ford lanceert E-Transit Custom

Na de E-Transit afgelopen mei, komt hier de E-Transit Custom van Ford. Een volledig nieuw ontworpen voertuig en een essentieel onderdeel van het Ford Pro programma, een platform dat rekening houdt met alle aspecten van het gebruik van bestelwagens.

De E-Transit Custom is de tweede in een reeks van vijf volledig elektrische bedrijfsvoertuigen die Ford tegen 2024 op de markt zal brengen. Hij wordt geproduceerd door Ford Otosan in Turkije, heeft een actieradius van 380 km en zal in de tweede helft van 2023 in productie gaan. Deze 380 km (reëel) worden gegarandeerd door een 74 kWh batterij. Deze batterij, die onder de laadvloer is geplaatst, is gebaseerd op “Dense Cell-technologie” die de energiedichtheid met 13% verhoogt. Het gemiddelde dagelijkse kilometrage van een professionele bestelwagengebruiker is 90 km, aldus de fabrikant. Met een ingebouwde 11 kW AC-lader kan de batterij in 7,8 uur volledig worden opgeladen. Met een snellaadstation (125 kW) kan hij in 41 minuten tot 80% worden opgeladen, en de eerste vijf minuten van het opladen zorgen voor een bereik van 38 km.

“Praktisch en ruim”

Vanuit functioneel oogpunt heeft de E-Transit Custom een volledig nieuw ontwerp ondergaan op basis van de verwachtingen en opmerkingen van gebruikers uit de hele wereld. Dit resulteerde in een reeks verbeteringen/innovaties. Deze omvatten, maar zijn niet beperkt tot: een laadvermogen tot 1,1 ton, een laadbreedte van 1.030 mm, handsfree toegang tot de laadruimte om het leven gemakkelijker te maken voor degenen die meerdere leveringen doen, een SYNC4-scherm van 13 inch, 3 USB-aansluitingen, een 5G-modem, Pro Power Onboard-apparatuur waarmee elektrisch gereedschap, verlichting, computers en andere zaken op de werkplek kunnen worden aangesloten, een compacte en onafhankelijke achterwielophanging…
De ingenieurs van Ford hebben ook de cabineruimte geoptimaliseerd. Dit betekent dat de voorwielen iets naar voren staan, de vloer volledig vlak is zodat ook de middelste passagier zijn of haar plaats kan vinden, het stuurwiel een vlakke bodem heeft om de instap in de cabine te vergemakkelijken en omgetoverd kan worden tot een plank om eventueel een laptop of een snack op te leggen, de versnellingspook aan het stuur zit, er een elektrische parkeerrem is en er een passagiersairbag in het dak zit voor nog meer opbergruimte (uniek in het segment).
De buitenkant is ook opnieuw ontworpen met een opvallende voorkant en een aerodynamisch ontwerp dat de luchtweerstand met 10% vermindert.

In het hart van het Ford Pro ecosysteem

Maar het belangrijkste aspect van de strategie van Ford is de ontwikkeling van het Ford Pro-ecosysteem, dat een “productiviteitsversneller”-platform is dat rekening houdt met de volgende aspecten: het voertuig, de financiering, de diensten, de software (connectiviteit) en de laadoplossingen. Kortom, alles wat van invloed is op het dagelijks en langdurig gebruik van een bestelwagen. Wat connectiviteit betreft, maakt Ford Pro gebruik van een reeks software- en vlootbeheertools (Ford Pro E-Telematics, FordPass Pro, FordLiive) met als hoofddoel de uptime van voertuigen te verhogen, de productiviteit van zowel grote als kleine bedrijven te verhogen en bijgevolg de TCO te verlagen (met 10 tot 20% volgens Ford).

Ted Canis, directeur van Ford Pro: “Ford Pro is een one-stop-shop voor alle gebruikersbehoeften, een platform met een compleet aanbod dat gericht is op iedereen, ook kleine bedrijven (met een wagenpark van minder dan 5 bestelwagens volgens de Ford-classificatie, noot van de redacteur) die ondersteuning nodig hebben. De klant wil een totaaloplossing in plaats van een bundeling van oplossingen uit verschillende bronnen. De E-Transit Custom is een echte smartphone op wielen.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo