Daimler Truck heeft op de Bauma enkele technische nieuwigheden voor zijn Arocs-gamma gepresenteerd (waaronder een nieuwe 10-tons vooras). De belangrijkste nieuwigheid in München was echter een prototype van een elektrisch aangedreven Arocs, die naar verwachting niet naar België zal komen.
Op de stand van Mercedes-Benz stond een eActros Longhaul uitgerust met een door Meiller ontwikkelde aftakas, waarmee hij aan een kipper- of walking floor trailer kan worden gekoppeld. Er was ook een eActros 300 vrachtwagen uitgerust met een Meiller containerhefsysteem.
De ster van de stand was echter een prototype dat door Mercedes-Benz, Paul Group en Liebherr samen is ontwikkeld. Deze 8×4 vrachtwagen met twee stuurassen maakt geen gebruik van de aandrijfas die Mercedes-Benz op zijn eActros monteert. Paul Group heeft een centraal geplaatste elektromotor gebruikt, waardoor het volledige gamma planetaire assen van de Arocs-serie kan worden aangeboden, zonder concessies te hoeven doen op het gebied van bodemvrijheid en rijeigenschappen. De motor levert 400 kW piekvermogen (300 kW continu), en de stroomvoorziening wordt verzorgd door 60 kWh batterijpakketten (zes of zeven naar behoefte). Deze batterijen voeden ook de Liebherr betonmixer via een aftakas.
De productie van het voertuig zal in 2023 beginnen en het zal door Paul Group op de markt worden gebracht, maar voorlopig wordt alleen op de Duitse markt gemikt.