Renault Trucks C en T E-Tech: een langere cabine!

De elektrische C- en T-modellen die Renault Trucks in 2023 op de markt zal brengen, zullen zich op het eerste gezicht onderscheiden van de huidige C- en T-modellen met verbrandingsmotor. Ten eerste omdat ze als eerste het nieuwe logo van Renault Trucks zullen dragen, maar ook (en vooral) omdat de fabrikant gebruik heeft gemaakt van de nieuwe Europese regelgeving om de cabine aan de voorkant met 115 mm te verlengen.

De voorkant van de nieuwe elektrische trucks van Renault Trucks heeft een speciale grille. Op deze grille is het nieuwe logo van het merk te zien, aangezien Renault Trucks (hoewel volledig onafhankelijk van Renault) voortaan ook een logo met dubbele ruit zal gebruiken zoals op personenauto’s. Een meer discreet E-Tech monogram staat boven het voeteneind.

Maar het belangrijkste is elders: de cabine van de C en T is naar voren toe met 115 mm verlengd. Dit is geen aerodynamische truc, aangezien de nieuwe reeksen nog steeds bedoeld zijn voor regionaal vervoer en deze elektrische vrachtwagens zelden aan een gestabiliseerde hoge snelheid zullen worden gereden. Het is ook niet, zoals DAF met de XD deed, een manier om het directe zicht van de bestuurder te verbeteren, want aan de bestuurdersplaats lijkt niets te zijn veranderd. Renault Trucks beroept zich hier op de verkeersveiligheid, zonder aan te geven of deze verlenging het mogelijk maakt om bijvoorbeeld nieuwe onderrijbeveiligingen te installeren (dit is een van de redenen waarom een fabrikant zijn cabines mag verlengen volgens de nieuwe regelgeving inzake maximumgewichten en -maten). Wat wel zeker is, is dat er extra radars in de zijkanten van de cabine zijn geïnstalleerd.  Het chassis is ook uitgerust met een uitschuifbare treeplank om de ruimte voor de batterijen te maximaliseren.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo