Het hele zware gamma van DAF Trucks (van XD tot XG+) kan nu worden uitgerust met een nieuwe gestuurde voorloopas. Hierdoor hebben 6×2 trekkers en vrachtwagens een hoger laadvermogen en een lager brandstofverbruik.
Het nieuwe elektrohydraulische stuursysteem vervangt een mechanisch gestuurd systeem: de twee stuurstangarmen en de hulppitmanarm zijn vervangen door een elektronisch geregelde stuurpomp unit, wat het gewicht met 30 kilo vermindert. Het grootste voordeel is echter dat het nieuwe systeem continu de optimale stuurhoek voor de gestuurde duwas berekent, afhankelijk van snelheid en wielbasis. De draaicirkel is met 12% verminderd. Bij snelheden boven 45 km/h wordt de as in een rechte positie vergrendeld voor optimale stabiliteit. Bovendien is er minder wrijving, en de daaruit voortvloeiende afname van het brandstofverbruik wordt geschat op 0,3%. Ten slotte nemen de componenten van het nieuwe systeem aanzienlijk minder ruimte in op het chassis, waardoor het volume van de brandstoftanks op de 6×2-trekker tot 40% kan worden vergroot.
DAF richt zich met deze nieuwe innovatie op nichemarkten zoals landbouw- en bouwmaterieeltransport, afvalinzameling en vloeistoftransport.