Lidl: “We behandelen chauffeurs als ons eigen personeel”

Lidl was een van de hoofdsponsors van de Dag van de Vrachtwagenchauffeur 2022. De supermarktketen bezit geen eigen vrachtwagens en heeft dus geen chauffeurs in dienst, maar wilde de actie van Febetra wel steunen. Daarbij werden koekjes en fruit met een bedankbriefje uitgedeeld aan de vijf distributiecentra die Lidl in België heeft, en werden koffiekoekjes uitgedeeld aan de winkels waar de chauffeurs leverden.

Deze actie maakt echter deel uit van een groter geheel. “Elke dag vervoeren we 60.000 pallets naar onze 320 winkels in België”, legt Menno Hillewaere, hoofd logistiek van Lidl in België en Luxemburg, uit. “Natuurlijk verwachten we van onze vervoerders dat ze ons een hoge kwaliteit van dienstverlening bieden, maar ook dat ze het gezicht van onze organisatie zijn. In ruil daarvoor garanderen wij hen een zekere stabiliteit in hun werk en betalen wij hen correct en stipt. Wij behandelen de chauffeurs zoals ons eigen personeel. Een nieuwe chauffeur die voor ons werkt wordt b.v. altijd getraind in het soort goederen dat hij of zij zal vervoeren, bezoekt onze distributiecentra en zelfs onze winkels, maar we luisteren ook naar hun opmerkingen. En het was niet meer dan normaal om hen op 8 december eer te bewijzen voor het werk dat zij voor ons doen.”

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo