In 2022 neemt bpost meer dan 500 nieuwe elektrische bestelwagens in gebruik. Deze ontwikkeling naar emissievrije leveringen is vertraagd door de levertijden, maar zou in 2023 moeten versnellen.
De emissievrije strategie van bpost heeft een impact op alle soorten vervoer. Vorig jaar werden meer dan 500 nieuwe elektrische bestelwagens in gebruik genomen, maar dat is minder dan de helft van wat er was besteld. Het saldo (700 bestelwagens) zou in 2023 geleverd moeten worden. bpost heeft ook een bestelling geplaatst voor 950 extra bestelwagens in 2023. Op het vlak van micromobiliteit maakt bpost steeds intensiever gebruik van cargobikes. In 2022 werden 275 eenheden geleverd.
Het vrachtwagenpark ten slotte zet zijn overgang voort, maar voorlopig in mindere mate. In 2022 kwamen er 46 LNG-trucks bij, maar bij bpost zijn er nog geen elektrische trucks. Die leemte zou in 2023 moeten zijn opgevuld. bpost zal ook doorgaan met het inzetten van dubbeldeksopleggers, waarvan dit jaar een tiental eenheden aan de vloot zullen worden toegevoegd. Sommige van deze opleggers worden uitgerust met zonnepanelen om hulpapparatuur van elektriciteit te voorzien.