STEF kondigt strategisch plan 2022/2026 aan

Het Franse logistieke bedrijf STEF heeft zopas de grote lijnen van een nieuw strategisch vijfjarenplan bekendgemaakt. De ambitie blijft om de Europese leider in de koelketen te zijn, maar dit plan bevat geen grote concrete projecten om het transport koolstofvrij te maken.

Met het vorige strategisch plan (2017/2021) haalde STEF een omzet van 4,3 miljard euro door interne groei, maar ook door een aantal overnames. Tegen 2026 wordt gestreefd naar een omzet van meer dan 5 miljard euro, wat niet overdreven ambitieus lijkt. Wat het milieu betreft, heeft STEF aangekondigd dat het 400.000 m2 extra zonnepanelen zal installeren om zo 20% van zijn energiebehoefte te dekken, maar voor het wagenpark zijn er nauwelijks doelstellingen. Het Franse concern kondigt aan dat het meer gebruik zal maken van biobrandstoffen en dat het zijn proeven met het gebruik van waterstof zal voortzetten. Van batterij-elektrische vrachtwagens is geen spoor te bekennen, hoewel in Frankrijk met Renault Trucks en Mercedes-Benz verschillende tests zijn uitgevoerd.

Wat België betreft, heeft de nieuwe algemeen directeur Patrick Marquart, die Gauthier Morel afgelopen februari heeft opgevolgd, de aanstaande opening aangekondigd van het nieuwe gekoelde magazijn in Tubize (10.000 m2) en de aanwerving van meer dan 100 werknemers in 2023. Zijn ambitie is om de omzet van de Belgische vestiging van STEF tegen 2026 op te voeren tot 100 miljoen euro.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo