Body Concept bouwt Piaggio Porter NP6 om tot kipper

Op 20 en 21 april werd op de beurs Municipalia in Marche een ongewoon voertuig getoond: een Piaggio Porter NP6 met bouwbak en kiepbak. Een klein bedrijfsvoertuig met een MTM van 2,8 ton dat 984 kg lading kan vervoeren in een kipper van 3 m lang en 1,7 m breed, d.w.z. 5,1 m² bruikbare ruimte! Dit is een verbazingwekkend hoog laadvermogen voor een voertuig van deze omvang.

“We begonnen met een traditionele chassis-cabine met dubbele wielen die we verlengden om deze Cabreta-combinatie te installeren, een merk waarvan we verdeler zijn,” legt Thomas Henry uit, directeur van Body Concept Automotive (Ghlin), dat het voertuig bouwde. Piaggio Commercial heeft in Italië samen met carrosseriebouwers oplossingen bestudeerd, maar nooit een kipper met kofferbak. In België is er echter veel vraag naar deze configuratie. We zijn er dus voor gegaan.”

Deze Porter NP6 werd getoond op de stand van Génie Route, dealer van Piaggio Commercial in Henegouwen, is uitgerust met een viercilinder 1.5 Euro6D-motor met 102 pk en 132 Nm koppel, aangedreven door een combinatie van LPG en benzine.

Een paling…

“Een van de voordelen van dit voertuig is dat het geen beperkingen kent op het gebied van autonomie,” benadrukt Julien Lefèbvre, verkoper bij de Dupont Groep. Het vereist ook geen tweede investering voor alle bijbehorende uitrusting, zoals oplaadstations die soms in oude gebouwen moeten worden geïnstalleerd, zoals in heel wat gemeenten het geval is. Het is dus een zeer goed overgangsvoertuig. Omdat het een benzine/gascombinatie is, heeft hij bovendien niet de DPF-problemen die gebruikelijk zijn bij dieselmotoren.”

De Piaggio Porter NP6, die door zijn compacte afmetingen stevige argumenten heeft om het grote publiek te verleiden, wil alle soorten stedelijke en voorstedelijke opdrachten aan. Op zijn gemak “waar hij ook moet zijn”, biedt hij meerdere mogelijkheden om het chassis aan te passen aan de behoeften van uiteenlopende beroepen. Het demonstratiemodel dat op Municipalia werd voorgesteld, werd na de beurs naar invoerder Beherman gestuurd.

“We hopen dat carrosserieën van dit type vervolgens beschikbaar zullen worden gesteld aan de verschillende dealers van het Piaggio Commercial-netwerk, aangezien we ons met deze configuratie duidelijk op de nationale markt richten”, besluit Thomas Henry.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo