transport media logo

Girteka intensiveert werving buiten de EU

Om het tekort aan vrachtwagenchauffeurs op te vangen, doet Girteka Logistics steeds vaker een beroep op chauffeurs van buiten de Europese Unie. De Litouwse transporteur opende onlangs kantoren in Kazachstan en Kirgizië om zijn wervingsbasis verder uit te breiden.

In het transport van volle ladingen, de kernactiviteit van Girteka Logistics, is het chauffeurstekort bijzonder nijpend, zoals Mindaugas Paulauskas, CEO van Girteka Transport, uitlegt: “Normaal gesproken zouden we ongeveer 1,4 tot 1,5 chauffeur per vrachtwagen moeten hebben, maar in veel gevallen hebben we niet eens één chauffeur per vrachtwagen. Deze situatie verstoort vaak de bevoorradingsketens in Europa. Er is geen eenvoudige oplossing voor dit probleem, aangezien veel chauffeurs binnenkort met pensioen gaan en het beroep op dit moment niet aantrekkelijk genoeg is voor de jongere generatie. Ik zeg ‘op dit moment’, omdat ik denk dat het werken met landen dicht bij Europa zoals Kazachstan en Kirgizië een sprankje hoop biedt, omdat het een eenvoudig te implementeren oplossing is”.

Girteka Logistics heeft al 3.000 van zijn 18.000 chauffeurs van buiten de EU in dienst. Om deze ‘alternatieve’ werving te intensiveren, heeft de groep uit Vilnius onlangs twee nieuwe kantoren geopend in Almaty (Kazachstan) en Bishkek (Kirgizië).

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.