Ford Pro presenteert de plug-in hybride versie van zijn nieuwe Ranger pick-up op de IAA Transportation beurs. Zonder concessies op het gebied van trekvermogen, laadvermogen of off-roadprestaties biedt de Ranger PHEV een enorm koppel van 690 Nm en een actieradius van meer dan 45 km in elektrische modus.
De aandrijflijn combineert de 2,3-liter EcoBoost benzinemotor met een 75 kW elektromotor en een 10-traps automatische versnellingsbak die de elektromotor in het carter integreert. De 11,8 kWh tractiebatterij, die tussen de chassisrails is geplaatst, heeft minder dan vier uur nodig om op te laden. Dankzij deze accu kan de Ranger PHEV ook gereedschap tot 6,9 kW aandrijven (Pro Power Onboard-functie). De bestuurder kan kiezen wanneer en hoe hij de energie van de batterij gebruikt door gebruik te maken van de Auto EV, EV Now, EV Later of EV Charge modi.
De Ranger is altijd een referentie geweest op het gebied van wegligging. Om ervoor te zorgen dat deze plug-in hybride versie dat ook blijft, hebben de Ford ingenieurs de ophanging opnieuw afgesteld om rekening te houden met het specifieke chassis van de Ranger PHEV, de plaatsing van de tractiebatterij en de gewichtsverdeling. Aan de andere kant doet de Ranger PHEV (bijna) geen concessies op het gebied van laadvermogen (tot een ton) en kan hij net als de Ranger met dieselmotor tot 3.500 kg trekken. De eerste leveringen aan klanten worden verwacht vanaf het voorjaar van 2025.