De Renault Trucks T, C en K gaan 2025 in met een aantal verbeteringen om hun brandstofefficiëntie nog verder te verbeteren. De belangrijkste nieuwigheid is de toepassing van camera’s in plaats van achteruitkijkspiegels op de T.
Renault Trucks heeft op verschillende vlakken gewerkt om het brandstofverbruik van zijn vrachtwagens te verminderen (en de CO2-emissiedoelstellingen van de Europese Commissie te halen). Mechanisch heeft Renault Trucks naar eigen zeggen de werking van de aandrijflijn geoptimaliseerd. Er is ook een versie van de T en T High gelanceerd die speciaal is geoptimaliseerd voor langeafstandstransport. Deze heet Smart Racer en combineert alle mogelijke opties om het brandstofverbruik te verlagen en kan volgens de fabrikant het brandstofverbruik met 14% verlagen in vergelijking met een standaardmodel uit het 2024-gamma (d.w.z. met spiegels, een standaard aandrijflijn en standaardbanden). Voor de hele reeks wordt de brandstofbesparing geschat op 3%.
De grote innovatie voor modeljaar 2025 is de toepassing van achteruitkijkcamera’s, ondergebracht in uitklapbare vleugels. Ze bieden ook een infraroodmodus om nachtzicht te vergemakkelijken en deze functie is als optie beschikbaar op de C-, K- en E-Tech C-modellen. Alle modellen zijn echter standaard uitgerust met banden van klasse A+. Renault Trucks heeft ook een verbeterde stuurbekrachtiging aangekondigd (stabieler bij hoge snelheid, soepeler bij lage snelheid) dankzij een systeem dat hydraulische stuurbekrachtiging en een elektromotor combineert, waarvan de sensoren het gedrag van het voertuig in realtime aanpassen aan de bewegingen van de truck en de intenties van de chauffeur.