Maxus heeft aangekondigd dat al haar voertuigen met verbrandingsmotor in Europa nu volledig compatibel zijn met XTL-fuel, een duurzame brandstof die voldoet aan de eisen van DIN EN 15940 (HVO).
De voertuigen in kwestie zijn de Deliver 7 en Deliver 9 uitgerust met een 148 pk 2,0-liter common-rail dieselmotor, en de goedkeuring geldt ook voor de nieuwe T60 MAX (de pick-up die begin 2025 wordt aangekondigd voor België en het Groothertogdom Luxemburg). HVO-diesel stoot aanzienlijk minder broeikasgassen uit dan conventionele diesel en vereist geen aanpassingen aan de motor. Dit alles met behoud van de prestatiekenmerken van conventionele diesel. Utz Rachner, Country Manager van SAIC Maxus Europe: “Door ervoor te zorgen dat onze voertuigen compatibel zijn met duurzame HVO-brandstof, geven we hen de mogelijkheid om hun ecologische voetafdruk te verkleinen zonder in te leveren op de betrouwbaarheid en prestaties.”