De Astara-groep zal aanwezig zijn op het Autosalon van Brussel 2025 met al zijn merken, waaronder Maxus, Isuzu en KGM, die enkele nieuwe producten zullen voorstellen of prototypes zullen tonen die nog nooit eerder in België te zien waren.
Laten we beginnen met Maxus, een merk dat langzaam zijn stempel drukt op het landschap van lichte bedrijfsvoertuigen. Er zullen vier exemplaren te zien zijn, waaronder een van de gloednieuwe eDeliver 5 met elektrische aandrijving. De andere bestelwagen op de show is een deliver7 met verbrandingsmotor. Maxus zal ook twee pick-ups tentoonstellen: een eTerron 9, de eerste full-size elektrische pick-up die in België wordt verkocht en die werd onthuld op de IAA in Hannover. We hadden een tweede nieuwe pick-up op de Maxus-stand kunnen bewonderen, maar die zal niet op tijd in België geleverd worden: de T60 Max met een conventionele motor: een 2-liter diesel met een vermogen van 215 pk, gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met 8 versnellingen. De T60 Max is compacter dan de eTerron 9, maar biedt niettemin een laadvermogen van 1.050 kg (430 kg meer dan zijn grote broer) en een trekvermogen van 3.500 kg.
De andere merken die Astara in België importeert, zullen hun nieuwe pick-ups niet op het Salon tonen. Bij KGM (ex-Ssangyong) zal er geen Musso op de stand staan, maar later in het gamma zouden we een elektrische pick-up moeten zien die samen met BYD werd ontwikkeld. En ook bij Isuzu staat elektrische aandrijving in 2025 op de agenda. Helaas zal deze elektrische D-Max niet op het Salon zijn. De versie met verbrandingsmotor krijgt daarentegen wel een facelift. Astara kondigt ook de terugkeer aan van de kleine N-serie vrachtwagen, die zal worden gedistribueerd door dealers die gespecialiseerd zijn in bedrijfswagens.