Met de Ranger heeft Ford Pro goud in handen. Het model is al 10 jaar Europees marktleider in het segment van de pick-ups, en de nieuwste generatie heeft alles in huis om ook het komende decennium onverslaanbaar te blijven. Ook voor Belgische klanten zoals ACEG. Vernieuwen doet de Ranger met de eerste plug-in hybride pick-up in Europa.
De Ford Ranger sloot 2024 af met straffe cijfers: voor het tiende jaar op rij was het de best verkopende pick-up in Europa, met een marktaandeel van niet minder dan 43,6%. Sterker nog: met 60.400 bestelde exemplaren steeg de verkoop met 4% ten opzichte van het voorgaande jaar. In België zijn de cijfers zo mogelijk nog indrukwekkender, met een marktaandeel van maar liefst 51%! De titel van ‘International Pick-up Award’ is dan ook dubbel en dik verdiend.
Tevreden klanten, zoals ACEG
Achter dat hoge marktaandeel staan natuurlijk ook heel wat tevreden klanten, die dagelijks rekenen op het comfort en de werkijver van hun Ranger. Een mooi voorbeeld is ACEG, een Belgisch bedrijf dat onder andere officiële keuringen doet op elektrische installaties, gasleidingen en stookolietanks. Een groot deel van het park van het bedrijf bestaat uit exemplaren van de Ford Ranger.
Breed motorenpalet
De Ford Ranger is niet enkel zo populair omwille van zijn looks, maar vooral ook omwille van de onklopbare combinatie van comfort en werklust, met standaard vierwielaandrijving, een laadvermogen tot 1.059 kg en een sleepvermogen tot 3.500 kg. En natuurlijk ook omwille van zijn vernieuwende motorenpalet. Zo is hij niet enkel verkrijgbaar met een potente benzine in de extravagante ‘Raptor’-versie, maar ook met een 2 liter viercilinder diesel (205 pk) of een 3 liter zescilinder diesel (240 pk), steeds gekoppeld aan een 10-traps automaat.
Ook als plug-in hybrid
De allernieuwste aandrijving voor de Ford Ranger is echter de gloednieuwe plug-in hybride. Die combineert een 2.3 liter EcoBoost benzine met een elektromotor voor een totaalvermogen van 281 pk en een koppel van niet minder dan 697 Nm, terwijl het batterijpakket zorgt voor een 100% elektrisch rijbereik tot 43 km (WLTP). In hybride modus is hij bovendien zuinig, terwijl hij qua laad- en sleepvermogen niet moet onderdoen voor de dieselversies van het model en ook nog eens een 230V-aansluiting biedt in de laadbak. Een versie om zonder aarzelen te testen dus!
Ruime keuze
De Ranger PHEV wordt gelanceerd in de bijzonder luxueus uitgeruste ‘Stormtrak’-uitvoering, maar is ook verkrijgbaar als avontuurlijke Wildtrak. Het grote aantal uitvoeringen van de Ranger is trouwens één van de sterke punten van het model. Naast de Wildtrak en de Stormtrak telt het Ranger-gamma verder ook de expressieve MS-RT en de luxueuze Platinum, maar ook de beestachtige Raptor. En die brede keuze, zowel in aandrijvingen als uitvoeringen, maakt de Ford Ranger niet alleen onverslaanbaar, maar ook onweerstaanbaar!
www.nl.ford.be/bestelwagens-en-pick-ups/new-ranger