Om de enorme concurrentie van goedkope banden het hoofd te bieden, wil Michelin zijn technologische voorsprong vergroten en bewijst dit door een dubbel loopvlakvernieuwingsaanbod te lanceren voor bepaalde vrachtwagenbanden. Dit Remix 2-aanbod verlengt de levensduur van de band met 1,25 keer in vergelijking met het klassieke Remix-aanbod.
Het Remix 2 programma, dat al wordt toegepast op busbanden en bepaalde banden voor bouwterreinen, is nu uitgebreid naar de X Multi serie voor gemengde toepassingen en regionaal transport. Voorlopig gaat het alleen om de trekas (in de maten 315/70 R 22,5 en 315/80 R 22,5), maar Michelin werkt aan de uitbreiding van dit aanbod naar banden voor getrokken materieel en naar het X Line-assortiment voor langeafstandsvervoer.
Een band die geschikt is voor Remix 2 kan twee keer warm worden vernieuwd, volgens dezelfde principes als bij Remix: identificatie van de banden met RFID (sinds 2024 is 100% van de Michelin-wegbanden voorzien van een chip), onderzoek van de band door de erkende dienstverlener, grondige analyse door middel van shearografie in een van de vier Michelin-herprofileringsbedrijven in Europa, warm loopvlakvernieuwing waardoor de band precies dezelfde prestaties levert als een nieuwe band en teruggave aan de klant, die zijn eigen karkassen terugkrijgt.
Volgens de Franse bandenfabrikant verlaagt het Remix 2-programma de kosten per kilometer met 33%, met een levensduur van 375% tegen een kostprijs van 250% in vergelijking met de aankoop van een nieuwe band, met dien verstande dat een Remix-herprofileerde band hetzelfde loopvlakpatroon en dezelfde rubbersamenstelling heeft als een nieuwe band en dat een Remix 2-band geproduceerd wordt met dezelfde matrijzen als die gebruikt werden voor de eerste herprofilering.