transport media logo

Pacton levert maatwerk aan Fred Prinsen

Het Nederlandse bedrijf Fred Prinsen kreeg onlangs een nieuwe vierassige Pacton-schamelaanhangwagen. Een mooi voorbeeld van de manier waarop de Nederlandse fabrikant transportmiddelen op maat maakt voor zijn klanten.

“Werk aan het spoor is onze core business. Daarbij kopen we ook spoormaterialen in en recyclen we die op duurzame wijze”, zegt directeur Tijmen Prinsen, die samen met broer Freddy het bedrijf bestuurt. Het familiebedrijf stelt in totaal 20 mensen tewerk. Een groot deel van het werk is in opdracht van Prorail, het Nederlandse equivalent van Infrabel.

De nieuwe vierassige schamelaanhangwagenchassis sluit aan bij meerdere andere trailers, alsook een viertal trucks en een containerwagen. Ze wordt ingezet voor onder meer het transport van spoorkranen, shovels en zelfs hele wagons. Daartoe is de aanhangwagen speciaal voorzien van wielgeulen. Verder is ze geheel naar de klantspecificatie van Prinsen ontwikkeld. De totale voertuiglengte bedraagt 9,6 meter, met een nekbalkhoogte van 10 cm en een chassishoogte van 93 cm. De vooras heeft een 10-tons as en het astridem is tot 27 ton belastbaar. De voorste twee assen van het tridem zijn voorzien van een centrale aslift. Het chassis is op dubbellucht uitgevoerd, met 16 Alcoa Durabright velgen (17.5 x 6.75) met Goodyear banden. Aan de veiligheid is ook extra aandacht besteed middels een autonoom parkeerverlichtingssysteem dat de trailer zo nodig verlicht als die onaangekoppeld langs de weg staat. Het systeem werkt op een tweetal accu’s van 12 volt, met een eigen oplaadvoorziening.

De vloer is boven de vooras, alsook de volledige kopsectie, uitgevoerd in staal. Achter de kop, tussen de hoofdliggers en in de buitenvakken, is een 28mm shiplapped hardhouten vloer gekozen. Achter de kopsectie en buiten de hoofdliggers is een U-profiel (spoor) op de doorstekers gelast, om spoorwielen in te laten zakken als extra vergrendeling. Er zijn ruimschoots Laxo-rongkokers en bindogen aangebracht, alsook een wagenbrede, gegalvaniseerde stophoutbak én aan elke zijde voor het tridem asstel een rvs-gereedschapskist met twee lades. Ook vier stuks breedteborden zijn voorzien.

 

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.