transport media logo

Ford Ranger PHEV: nog capabeler met stekker [Advertorial]

De plug-in hybride uitvoering van de Ford Ranger is met zijn vierwielaandrijving en sleepvermogen tot 3,5 ton even overtuigend als zijn dieselbroers. Maar daarbovenop biedt hij tot meer dan 45 km aan 100 % elektrisch rijbereik en kan hij materiaal van stroom voorzien met een uitgangsvermogen tot 6.9 kW. Maak kennis met de meest veelzijdige pick-up van Ford Pro!

De Ford Ranger is niet voor niets al 10 jaar op rij de meest verkochte pick-up in Europa en tot nader order ‘Pick-up of the Year’. Met zijn onklopbare combinatie van werklust en comfort, verleidelijke looks en een breed gamma qua afwerkingsniveaus en aandrijvingen is hij voor heel wat gebruikers een logische keuze. Met deze 279 pk en 690 Nm sterke plug-in hybride variant wordt hij nog wat meer ‘incontournable’ op de markt van de pick-ups. Dankzij zijn gunstige fiscale kostenplaatje is hij ook voor particulieren interessant, wat dan weer de restwaarde ten goede komt.

Extra parel aan de kroon
Terwijl de meeste kopers van een pick-up vandaag nog automatisch kiezen voor een diesel – en de Ranger de keuze blijft bieden uit 2.0 liter viercilinder en 3.0 V6 EcoBlue zelfontbranders – is er nu een alternatief: de plug-in hybride. Ford Pro pioniert in Europa met deze technologie die een laag verbruik, een elektrisch rijbereik van meer dan 45 km en een stevige werklust combineert. Zo kan de Ranger PHEV in de stad of in het bos fluisterstil en uitstootvrij rijden, terwijl hij net als zijn dieselbroers tot 1 ton kan laden en 3,5 ton kan trekken. De regeneratieve rem en het hoge koppel van de elektromotor zijn bovendien een extra troef bij offroad rijden, zware aanhangwagens trekken en andere voor de Ranger typische situaties. De plug-in hybride technologie is daarmee een extra parel aan de kroon van koning van het Europese pick-up segment.

Techniek op maat
Ford koos voor de Ranger PHEV niet dezelfde techniek als in de Transit Custom PHEV. De vierwielaangedreven pick-up heeft immers een andere missie, en combineert de 2.3 liter EcoBoost turbo-benzine, een 10-traps versnellingsbak en een 75 kW sterke elektromotor die gevoed wordt door een batterijpakket met een bruikbare capaciteit van 11,8 kWh. Het resultaat is een gecombineerd vermogen van maar liefst 279 pk en een monsterlijk koppel van 690 Nm (krachtiger dan de V6 diesel!), ideaal voor het zwaardere werk. In normale rijomstandigheden biedt de Ranger PHEV dan weer een puur elektrisch rijbereik van meer dan 45 km, terwijl hij in hybride modus zuinig kan omspringen met benzine. Je hebt de keuze tussen verschillende rijmodi voor de aandrijflijn: Auto EV, EV Now, EV Later of EV Charge. De batterijcapaciteit kan daarnaast gebruikt worden om materiaal van stroom te voorzien.

Ook als exclusieve Stormtrak
De ophanging van de Ranger PHEV werd herzien zodat hij de geprezen wegligging en het comfort van de Ranger met dieselmotor evenaart. Voor de verkoopstart van de PHEV pakt Ford Pro bovendien uit met een exclusieve lanceringseditie, de Stormtrak. Die krijgt onder andere een uniek design met 18-duims velgen, een sportieve koetswerkkit, een specifieke ‘Chill Grey’ koetswerkkleur en een luxueuze uitrusting met bijvoorbeeld een B&O geluidssysteem met 10 luidsprekers.

Ontdek de nieuwe Ford Ranger PHEV bij je Ford Transit Center.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.