De Duitse intralogistieke specialist Jungheinrich wil tegen 2030 een omzet van 10 miljard euro en een EBIT-rendement van 10% halen. Dat blijkt uit het plan ‘Strategie 2030+’, dat verder ook inzet op wereldwijde expansie, verdere digitalisering en duurzaamheid.
Jungheinrich wil zijn positie buiten Europa versterken, vooral in Noord-Amerika en de Azië-Pacific regio. Overnames, zoals eerder die van Storage Solutions, arculee en Magazino, spelen een sleutelrol in deze expansie. Er wordt sterk ingezet op magazijnautomatisering, een marktsegment met een verwachte jaarlijkse groei van 8%.
Mobiele robots en ASRS-systemen
Om te blijven voldoen aan veranderende klantbehoeften, ontwikkelt Jungheinrich geïntegreerde oplossingen rond heftrucks, mobiele robots en ASRS-systemen. Een opvallende stap is de uitbreiding naar het midtech-segment via strategische partnerschappen, waarmee het bestaande hightech-portfolio wordt aangevuld.
Onder het DEEP-programma (Digitale End-to-End Processen) optimaliseert Jungheinrich zijn productie en bedrijfsstructuur voor meer efficiëntie. Tegelijk wil het bedrijf zijn positie als duurzaamheidsleider behouden – het ontving voor het vierde jaar op rij het platina EcoVadis-certificaat – en streeft het naar netto-nulemissies tegen 2030.
(Foto: De lithium-ion heftruck ETV serie 2i van Jungheinrich)