Logistiek advies- en engineeringbureau Logflow blaast dit jaar 25 kaarsjes uit. Wat in 2000 begon als een éénmanszaak op een blanco blad, groeide uit tot een gevestigde waarde met een team van meer dan 45 logistieke experten, tal van succesvolle projecten en een sterke reputatie als strategische speler in het logistieke landschap.
Elke logistieke verbetering start vanuit de juiste visie. Daarmee maakt Logflow al 25 jaar het verschil maakt. “We zijn geen klassiek consultancybureau, maar logistieke architecten van bedrijven in transformatie,” zegt oprichter en CEO Eric Vandenbussche. “Alles begint bij visie – die bepaalt de impact.”
In die visie schuilt de kracht van Logflow. Dankzij hun doorgedreven expertise in Business Process Engineering – het herdenken van bedrijfsprocessen met het oog op logistieke verbetering – en hun onafhankelijke positie, helpt Logflow bedrijven om meer te doen met minder ruimte. “We werken strategisch onderbouwd, hands-on en steeds gericht op efficiëntie, schaalbaarheid en duurzaamheid,” beklemtoont Eric Vandenbussche. “Logflow begeleidt zowel kleine kmo’s als internationale spelers – niet alleen bij grote transformaties, maar ook via continue verbetertrajecten.”
Drie bekroonde projecten
De aanpak van Logflow, gevestigd op de O-Forty-campus in Oostkamp, werpt zijn vruchten af. Drie bedrijven die samenwerkten met Logflow, werden gelauwerd met prestigieuze logistieke prijzen:
- 2022: Logistics Project of the Year met Dassy;
- 2024: Logistics Building of the Year met All Sport;
- 2025: opnieuw Logistics Project of the Year met Huppa.
“Onze klanten doen beroep op ons op kantelmomenten: bij uitbreiding, schaalvergroting of strategische hertekening. Wij herdenken processen, begeleiden en ontzorgen onze klanten van ontwerp tot go-live. Technologie is daarbij nooit een doel op zich, maar een middel – altijd ten dienste van een heldere langetermijnvisie.”
Internationaal groeien
De volgende stap? Verdere groei en internationale uitbreiding. “We willen doorgroeien naar 70 consultants en onze internationale aanwezigheid versterken. We volgen onze Belgische klanten al over de grenzen heen en willen dat pad verder uitbouwen,” besluit Vandenbussche.
(Foto: Studio Decorte Fotografie)