Schmitz Cargobull lanceert in 2025 een nieuwe mobiele dienst die herkenbaar zal zijn aan het uiterlijk van de bestelwagens. Een deel van deze vloot zal in handen zijn van de 1400 servicepartners van de fabrikant, een ander deel zal worden geëxploiteerd door franchisenemers.
Deze nieuwe servicevloot zal het onderhoud van opleggers en kleine reparaties voor zijn rekening nemen en ook reserveonderdelen leveren. Zo kunnen werkzaamheden bij de klant of onderweg worden uitgevoerd, waardoor de stilstandtijd aanzienlijk wordt verkort. Alle servicepartners en nieuwe franchisenemers krijgen toegang tot hetzelfde IT-systeem voor bevoorrading, werkbeheer en facturering.
De klant kan kiezen tussen originele reserveonderdelen en goedkopere Value Parts voor voertuigen met een lagere restwaarde. Wat koelmachines betreft, zal de service niet alleen Schmitz Cargobull-units omvatten, maar ook apparatuur van andere fabrikanten. Het concept zal in 2025 eerst in Duitsland worden geïntroduceerd en vervolgens in twee of drie andere regio’s binnen een periode van drie tot vier jaar.