2Fund is een groep van bedrijven die gespecialiseerd is in funderingstechnieken. Het bedrijf heeft voor het eerst Scania-vrachtwagens aangeschaft, waaronder een indrukwekkende 770S met de nieuwe G38 Heavy Duty-versnellingsbak.
2Fund is in 2019 ontstaan uit de fusie tussen Votquenne Foundations en Lameire Funderingstechnieken en heeft in zes jaar tijd verschillende andere bedrijven overgenomen. “Elk bedrijf heeft zijn eigen specialiteit, waardoor we een uitgebreide service van zeer hoge kwaliteit kunnen bieden. In een sector waar just-in-time-planning steeds belangrijker wordt – vooral door de complexe procedures voor het verkrijgen van bouwvergunningen en de zeer strikte uitvoeringstermijnen – willen we veel sneller kunnen reageren. Deze nieuwe Scania’s zullen worden gebruikt om ons materieel naar de bouwplaatsen te vervoeren, zodat we maximale flexibiliteit kunnen bieden“, legt Bart Cloet (medeoprichter van 2Fund samen met Yves Lameire) uit. ”Deze nieuwe vrachtwagens vervangen oude voertuigen van andere merken, die al aanwezig waren toen de groep werd opgericht. Het is de eerste keer dat we voor Scania kiezen. We zijn onder de indruk van de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en de restwaarde van de huidige generatie, maar ook van de kwaliteit van de service en het uitgebreide aftersalesnetwerk.”
Elke Scania-vrachtwagen die 2Fund aanschaft, is zeer specifiek en bestemd voor een van de bedrijven van de groep: er is een R 500 A6X4 XT voor Lameire, een R 530 A4X2 XT en een R 500 A6X4 XT voor VQ Logistics, en ten slotte een indrukwekkende 770S V8 A8X4/4 voor Exceptra. “Het zijn vrachtwagens die op maat zijn geconfigureerd voor een welbepaald gebruik. Voor VQ Logistics en Lameire hebben we gekozen voor XT-modellen, waarvan er één is uitgerust met een kraan van 58 tonmeter. Maar het meest indrukwekkende model blijft de 770S V8 voor Exceptra: met een Laxa-opbouw en een totaalgewicht van 180 ton kan hij onze zwaarste machines tot 95 ton vervoeren”, legt Bart Cloet uit. Deze 770S is trouwens een van de eerste Scania’s ter wereld die is geleverd met de gloednieuwe G38CH-versnellingsbak, die speciaal is ontwikkeld voor vrachtwagens met een hoog totaalgewicht.