Een wagenpark dat klaar is voor de toekomst, zonder daarvoor volledig te moeten overschakelen 100% elektrisch? Dat kan, met plug-in hybrides. En Ford Pro biedt op dat vlak een uitgebreide keuze, met de Transit Connect en Transit Custom PHEV, en met de Ranger PHEV, een unicum op de Europese markt.
Een verlaging van het verbruik en de CO2-uitstoot is een absolute must de komende jaren. En dat heeft Ford Pro goed begrepen: het verbruik van de Ford EcoBlue dieselmodellen daalde de afgelopen jaren stelselmatig, en het merk zet sterk in op elektrificatie voor een TCO die ook de komende jaren betaalbaar blijft. Met de 100% elektrische E-Transit modellen bijvoorbeeld, de Courier, Custom en 2Ton, voor bedrijven die vandaag al een uitstootvrij bestelwagenpark willen.
PHEV: alleen maar voordelen
Maar niet iedereen is klaar om de stap naar 100% elektrisch te zetten, en dus ontwikkelde Ford als één van de weinige merken op de markt ook de perfecte tussenoplossing: de plug-in hybride. Het concept is al enkele jaren populair bij de personenwagens, maar ook in de bestelwagenwereld biedt het heel wat voordelen.
De combinatie van een benzinemotor met een elektromotor zorgt voor een hoog koppel en een laag verbruik in hybride modus, terwijl een batterijpakket met een degelijke grootte zorgt voor een 100% elektrisch rijbereik dat oploopt tot meer dan 100 km. De brandstoftank staat bovendien garant voor zorgeloos rijden over lange afstanden.
Maatwerk onder de motorkap
Het beste van twee werelden dus. Maar de plug-in hybride aandrijflijn moet natuurlijk wel opgewassen zijn tegen het intensieve gebruik waaraan een licht bedrijfsvoertuig blootgesteld wordt. Daarom ging Ford Pro voor maatwerk, met voor elk van zijn plug-in hybride modellen een specifieke aandrijflijn.
De relatief compacte Transit Connect PHEV krijgt een vinnige 1.5 liter EcoBoost, maar ook een batterijpakket met een bruikbare capaciteit van 19,7 kWh, goed voor ruim meer dan 100 km uitstootvrij rijden! Onder de motorkap van de grotere Transit Custom PHEV zit dan weer een zuinige atmosferische 2.5 liter grote benzine, met een elektromotor die voor extra pit zorgt en een uitstootvrij rijbereik van meer dan 50 km. En dat in beide gevallen met een laad- en sleepvermogen zonder compromissen.
Ranger PHEV: nog capabeler
Over compromisloze oplossingen gesproken: de Ranger wordt door de toevoeging van een plug-in hybride aandrijflijn nog capabeler! De combinatie van een 2.3 liter grote EcoBoost viercilinder en een elektromotor in de 10-traps versnellingsbak, zorgt immers voor een koppel van maar liefst 690 Nm!
Een echt werkpaard dus, maar wel één met een puur elektrisch rijbereik van meer dan 45 km, terwijl hij in hybride modus zuinig kan omspringen met benzine. Een oplossing die de alom gewaardeerde kwaliteiten van de Ranger combineert met een gulle en ook stille aandrijflijn, die het komende decennium overal gebruikt kan worden.
Ontdek de plug-in hybride modellen van Ford Pro bij je Ford-verdeler en ontdek de aanbiedingen op Ford.be.








