Link2LOGISTICS Management 39 (09/2016)

Logistics Management + Link2logistics = Link2logistics Management !

Aan de ene kant was TRANSPORTMEDIA op zoek naar een sterkere positie als uitgever in het segment van transport en logistiek. Jean-Marie Becker, gedelegeerd bestuurder van MMM Business Media, was – bij gebrek aan opvolging en om gezondheidsredenen – van zijn kant op zoek naar een betrouwbare overnemer voor zijn communicatie-activiteiten. In die zin was het een min of meer logische beslissing dat TRANSPORTMEDIA de activiteiten ‘transport & logistiek’ (vakbladen, bedrijfsmagazines, evenementen, website, …) van MMM Business Media heeft overgenomen. Reden genoeg dus om bij TRANSPORTMEDIA een overkoepelende communicatiepool voor alle spelers van de transport- en logistieke sector in de Benelux op te stellen. Het tijdschrift dat u nu vasthoudt, is het eerste concrete resultaat van deze samensmelting via fusie van de twee grootste namen uit de Belgische uitgeverswereld voor de logistiek: LOGISTICS Management en Link2Logistics (ex-Warehouse & Logistics). Ons doel? De logistieke beslissingnemers een nog hogere kwaliteit en nog relevantere informatie bieden. We zullen hierbij twee actielijnen volgen: enerzijds u de belangrijkste trends doorgeven die de logistieke wereld beroeren en anderzijds u de ‘best practices’ van de spelers uit de sector onthullen. Aarzel dus niet om ons de suggesties, (positieve of… negatieve) kritiek en opmerkingen door te geven die bij het lezen van ons magazine in u opkomen. Ter afsluiting wil ik graag nog even uw aandacht vragen voor het harde werk van Easyfairs om het salon ‘Logistics & Distribution’ nog beter aan de verwachtingen van de sector te laten beantwoorden. Het deed dit onder andere met een rijk programma van lezingen maar ook door via een herpositionering de nadruk te leggen op de fameuze ‘Last Mile’, die met de boom van de e-commerce toch zo strategisch is geworden. Prologistics is dood, leve Logistics & Distribution! Christophe Duckers, Managing Director TRANSPORTMEDIA.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo