Link2LOGISTICS Management 39 (09/2016)

Logistics Management + Link2logistics = Link2logistics Management !

Aan de ene kant was TRANSPORTMEDIA op zoek naar een sterkere positie als uitgever in het segment van transport en logistiek. Jean-Marie Becker, gedelegeerd bestuurder van MMM Business Media, was – bij gebrek aan opvolging en om gezondheidsredenen – van zijn kant op zoek naar een betrouwbare overnemer voor zijn communicatie-activiteiten. In die zin was het een min of meer logische beslissing dat TRANSPORTMEDIA de activiteiten ‘transport & logistiek’ (vakbladen, bedrijfsmagazines, evenementen, website, …) van MMM Business Media heeft overgenomen. Reden genoeg dus om bij TRANSPORTMEDIA een overkoepelende communicatiepool voor alle spelers van de transport- en logistieke sector in de Benelux op te stellen. Het tijdschrift dat u nu vasthoudt, is het eerste concrete resultaat van deze samensmelting via fusie van de twee grootste namen uit de Belgische uitgeverswereld voor de logistiek: LOGISTICS Management en Link2Logistics (ex-Warehouse & Logistics). Ons doel? De logistieke beslissingnemers een nog hogere kwaliteit en nog relevantere informatie bieden. We zullen hierbij twee actielijnen volgen: enerzijds u de belangrijkste trends doorgeven die de logistieke wereld beroeren en anderzijds u de ‘best practices’ van de spelers uit de sector onthullen. Aarzel dus niet om ons de suggesties, (positieve of… negatieve) kritiek en opmerkingen door te geven die bij het lezen van ons magazine in u opkomen. Ter afsluiting wil ik graag nog even uw aandacht vragen voor het harde werk van Easyfairs om het salon ‘Logistics & Distribution’ nog beter aan de verwachtingen van de sector te laten beantwoorden. Het deed dit onder andere met een rijk programma van lezingen maar ook door via een herpositionering de nadruk te leggen op de fameuze ‘Last Mile’, die met de boom van de e-commerce toch zo strategisch is geworden. Prologistics is dood, leve Logistics & Distribution! Christophe Duckers, Managing Director TRANSPORTMEDIA.

Recente publicaties

TRANSPORT & VAN Management special Bouw (Augustus 2021)

Alternatieve heropbouw Met Covid-19 in 2020 en de overstromingen van juli 2021, kreeg ons land de voorbije achttien maanden twee loodzware dobbers te verwerken. Het komt er nu in eerste instantie op aan om de juiste analyses te maken en de overledenen gepast te herdenken. Rampen van die omvang kunnen echter ook een positief effect […]

TRANSPORT & VAN Management special Diensten (juli 2021)

  Tijd om in beweging te komen! Objectief gezien, was het tijd voor verandering. De terugkeer van de zogenaamde ‘sociale’ contacten is zeer welkom, en des te dringender nu de wereld van de mobiliteit twee grote wendingen neemt die Playstation ons niet leert: die van de elektrificatie en die van de connectiviteit. We beginnen ons nu pas een idee […]

VAN Management 111 (juli 2021)

Elektriciteit in de lucht? We hebben het regelmatig over elektrische bestelwagens… maar de verkoop van deze ‘emissievrije’ modellen is nog bijzonder beperkt. In 2019 werden er 399 nieuwe elektrische bestelwagens ingeschreven, goed voor 0,5% van de markt. Afgelopen jaar waren dat er 446, een aandeel van amper 0,6%. Begrijpelijk. Hun gebruikskost is misschien wel lager, […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo