Link2LOGISTICS Management 39 (09/2016)

Logistics Management + Link2logistics = Link2logistics Management !

Aan de ene kant was TRANSPORTMEDIA op zoek naar een sterkere positie als uitgever in het segment van transport en logistiek. Jean-Marie Becker, gedelegeerd bestuurder van MMM Business Media, was – bij gebrek aan opvolging en om gezondheidsredenen – van zijn kant op zoek naar een betrouwbare overnemer voor zijn communicatie-activiteiten. In die zin was het een min of meer logische beslissing dat TRANSPORTMEDIA de activiteiten ‘transport & logistiek’ (vakbladen, bedrijfsmagazines, evenementen, website, …) van MMM Business Media heeft overgenomen. Reden genoeg dus om bij TRANSPORTMEDIA een overkoepelende communicatiepool voor alle spelers van de transport- en logistieke sector in de Benelux op te stellen. Het tijdschrift dat u nu vasthoudt, is het eerste concrete resultaat van deze samensmelting via fusie van de twee grootste namen uit de Belgische uitgeverswereld voor de logistiek: LOGISTICS Management en Link2Logistics (ex-Warehouse & Logistics). Ons doel? De logistieke beslissingnemers een nog hogere kwaliteit en nog relevantere informatie bieden. We zullen hierbij twee actielijnen volgen: enerzijds u de belangrijkste trends doorgeven die de logistieke wereld beroeren en anderzijds u de ‘best practices’ van de spelers uit de sector onthullen. Aarzel dus niet om ons de suggesties, (positieve of… negatieve) kritiek en opmerkingen door te geven die bij het lezen van ons magazine in u opkomen. Ter afsluiting wil ik graag nog even uw aandacht vragen voor het harde werk van Easyfairs om het salon ‘Logistics & Distribution’ nog beter aan de verwachtingen van de sector te laten beantwoorden. Het deed dit onder andere met een rijk programma van lezingen maar ook door via een herpositionering de nadruk te leggen op de fameuze ‘Last Mile’, die met de boom van de e-commerce toch zo strategisch is geworden. Prologistics is dood, leve Logistics & Distribution! Christophe Duckers, Managing Director TRANSPORTMEDIA.

Recente publicaties

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

TRANSPORT Management 105 (maart 2020)

Let the trucks shine! Naar goede gewoonte voel ik mij geroepen om mijn gedachten te delen met u over de sectorevoluties van de voorbije weken en maanden. Aarzel vooral niet om te reageren en uiting te geven aan uw bevindingen, bedenkingen, opmerkingen… 38 kandidaten, 8 winnaars, 1.500 aanwezigen. Een impressie in cijfers van de 28ste […]

LINK2LOGISTICS Management 52 (december 2019)

Facts & figures Het jaar 2019 eindigt op dezelfde manier als 2018: met veel vraagtekens. Ondanks de vele donkere wolken is de Europese economie niet aanzienlijk verslechterd. Hoewel de Duitse industrie met een recessie flirtte, presteert de Belgische economie – alles in acht genomen – redelijk goed. Net als de rest van de Europese economie, […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo