TRANSPORT Management 91 (01/2017)

Twee (her)geboortes en een verjaardag

De teams draaien op volle toeren. Een veelvoud van ideeën borrelen op. De projecten beginnen vorm te krijgen. We krijgen het vertrouwen van onze partners. Zes maanden nadat TransportMedia de overname van MMM Business Media heeft afgerond, is dat de voorlopige balans die we maar al te graag hebben opgemaakt. Het is ons inmiddels al heel duidelijk geworden dat beide entiteiten elkaar perfect weten aan te vullen. Dit geldt zowel voor de mensen als voor de producten. Het Truck & Transport-salon wordt dan ook de uitgelezen kans om de nieuwe positionering van beide magazines kenbaar te maken. We durven bijna spreken over de hergeboorte van twee op en top transportmagazines. TRUCK & Business zal zich met name focussen op analyse, onderzoek en beheer. Het zal zich richten op de grote transportondernemers in ons land, maar ook op hun klanten – de verladers. Het magazine zet in op een constructieve dialoog tussen beide actoren. TRANSPORT Management zal zich hoofdzakelijk richten op de kleine en middelgrote transportbedrijven. We zullen ook oog hebben voor de eigen rijders: een groep die misschien iets te vaak over het hoofd gezien wordt. De vernieuwde uitgave zal verschijnen in een groter formaat en meer georiënteerd zijn op ‘lifestyle’, met een pak meer reportages op het terrein en meer aandacht voor de menselijke beleving. Het geheel wordt vormgegeven met speciale aandacht voor fotografie. Een overzicht van wat TRANSPORTMEDIA in petto heeft voor de ‘transportcommunity’:

  • 2 magazines
    • TRUCK & Business (grote ondernemingen, verladers; 10.000 exemplaren)
    • TRANSPORT Management (kleine en middelgrote ondernemingen, eigen rijders; 15.000 exemplaren)
  • 1 televisie-uitzending (TRANSPORT.TV op Kanaal Z; 300.000 kijkers)
  • 1 website (transportmedia.be; meer dan 30.000 bezoekers tijdens de voorbije maand)
  • 1 newsletter per week (meer dan 18.000 e-mailadressen)
  • 1 evenement (Transport & Logistics Awards; meer dan 1200 personen)
  • 1 Twitter-account (meer dan 1.600 volgers)
  • 1 Linkedin-account
  • 1 Facebook-profiel
  • 1 Youtube-kanaal
  • 1 team dat al uw verwachtingen met volle goesting zal invullen!

Een hele boterham met andere woorden. U kan het allemaal komen ontdekken tijdens twee topevents die begin volgend jaar plaatsvinden. In eerste instantie is er de beurs ‘Truck & Transport’, waar we opnieuw een ‘Live Studio’ voorzien op onze stand. Op 23 februari zullen de ‘Transport & Logistics Awards’ (*) in Tour & Taxi de kruin van de Belgische transportsector bijeenbrengen. De 1.200 aanwezigen zullen er samen met ons de 25ste editie van de ‘Transporteur van het Jaar’ kunnen vieren. Om maar te zeggen dat u nog veel verrassingen te wachten staat en dat u ze allemaal vanop de eerste rij kan meemaken! Christophe Duckers, Directeur van de redactie. (*) Voor info en reservatie (tafels of aparte plaatsen) vragen wij u een e-mail te sturen naar info@transportmedia.be

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo