Transport & Van Partners Vlaanderen & Brussel 2017 (03/2017)

IN STIJGENDE LIJN

De markt van trucks en bestelwagens deed het in 2015 uitstekend. En daar plukken de concessiehouders hun vruchten van. De omzet, productiviteit en rendabiliteit klommen duidelijk naar een hoger niveau, evenals de financiële stabiliteit van de ondernemingen in kwestie. Gelukkig maar, want 2014 was niet om over naar huis te schrijven. Minstens even interessant is dat Transport & Van Partners een specifieke studie deed naar de zakencijfers van de concessiehouders in 2015, en dat merk per merk. En wat valt op? DAF heeft met vijf dealers in de top 10 een zeer groot aandeel in de lijst met meest rendabele dealers. MAN is vertegenwoordigd met twee dealers. Die laatste blikt trouwens terug op een erg positief 2015, want het zag het aantal ingeschreven voertuigen stijgen met meer dan 10%. De gestegen omzetcijfers van de Belgische concessiehouders hebben mogelijk drie verklaringen. Blader snel naar pagina 4 en ontdek de volledige studie. Het team van Transportmedia

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo