VAN Management 101 (april 2019)

Een toekomst onder hoogspanning of een spannende toekomst?

De Brussels Motor Show heeft het nog maar eens aangetoond: de toekomst van de mobiliteit ligt bij de elektrische voertuigen. Maar dat begint nu wel surrealistische vormen aan te nemen. Zo zag ik op het salon hoe een bezoeker een stand meteen links liet liggen, enkel en alleen omdat het merk geen elektrisch aanbod had. Het is slechts een van de vele voorbeelden, maar wat vast staat, is dat dieselbashing een onrustwekkend niveau van desinformatie heeft bereikt. Bij de lichte bedrijfsvoertuigen wil geen enkel merk achterblijven: iedereen wil zo snel mogelijk een elektrische bestelwagen op de markt brengen. Maar voor welk type klant? Volkswagen CV zet duidelijk in op de levering van pakjes in de stad. Het komt met een voertuig waarvan het evenwicht actieradius – nuttige last is berekend in functie van de behoeften van die exclusieve doelgroep. Andere merken hanteren een meer allround aanpak. Zoals u in dit nummer van VAN Management kan lezen, zal de kwestie van de oplaadinfrastructuur nog het makkelijkste op te lossen zijn van allemaal (ik heb het dan niet over de beschikbare elektrische energie in hartje winter). De constructeurs zullen immers hun beste onderwijskwaliteiten (en enkele cruciale marketingkeuzes) uit de kast moeten halen om een aanzienlijk deel van de fleetmanagers ertoe te brengen de overgang naar elektriciteit te overwegen. Samen met onze toekomstige politieke meerderheden zullen zij ervoor moeten zorgen dat bedrijven elektrische bedrijfsvoertuigen niet langer aankopen omdat ze geen andere keuze hebben, maar omdat het de wagen van hun keuze is. Claude Yvens, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo