VAN Management 101 (april 2019)

Een toekomst onder hoogspanning of een spannende toekomst?

De Brussels Motor Show heeft het nog maar eens aangetoond: de toekomst van de mobiliteit ligt bij de elektrische voertuigen. Maar dat begint nu wel surrealistische vormen aan te nemen. Zo zag ik op het salon hoe een bezoeker een stand meteen links liet liggen, enkel en alleen omdat het merk geen elektrisch aanbod had. Het is slechts een van de vele voorbeelden, maar wat vast staat, is dat dieselbashing een onrustwekkend niveau van desinformatie heeft bereikt. Bij de lichte bedrijfsvoertuigen wil geen enkel merk achterblijven: iedereen wil zo snel mogelijk een elektrische bestelwagen op de markt brengen. Maar voor welk type klant? Volkswagen CV zet duidelijk in op de levering van pakjes in de stad. Het komt met een voertuig waarvan het evenwicht actieradius – nuttige last is berekend in functie van de behoeften van die exclusieve doelgroep. Andere merken hanteren een meer allround aanpak. Zoals u in dit nummer van VAN Management kan lezen, zal de kwestie van de oplaadinfrastructuur nog het makkelijkste op te lossen zijn van allemaal (ik heb het dan niet over de beschikbare elektrische energie in hartje winter). De constructeurs zullen immers hun beste onderwijskwaliteiten (en enkele cruciale marketingkeuzes) uit de kast moeten halen om een aanzienlijk deel van de fleetmanagers ertoe te brengen de overgang naar elektriciteit te overwegen. Samen met onze toekomstige politieke meerderheden zullen zij ervoor moeten zorgen dat bedrijven elektrische bedrijfsvoertuigen niet langer aankopen omdat ze geen andere keuze hebben, maar omdat het de wagen van hun keuze is. Claude Yvens, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

LINK2LOGISTICS Management 64 (december 2022)

Uitdagingen en vraagtekens Beste lezer, 2022 eindigt niet zoals we gewild hadden. Na twee uitdagende coronajaren was dit jaar gekenmerkt door een zware energiecrisis, een stijgende infl atie en politieke instabiliteit door onder meer de oorlog in Oekraïne. Wie had gehoopt dat wij het nu wel gehad zouden hebben, kan niet anders dan ontgoocheld zijn. […]

TRUCK & BUSINESS 283 (november 2022)

Twee maten en twee gewichten De inspanningen die minister Petra De Sutter heeft gedaan om orde op zaken te stellen in de sector van de pakjesdiensten in België, kunnen we alleen maar toejuichen. De verstoringen (en we drukken ons zacht uit) die door de  inspectiediensten aan het licht werden gebracht, zijn dermate groot dat een […]

TRANSPORT Management 117 (oktober 2022)

Herzien van de HR-politiek, een absolute noodzaak Zoals gebruikelijk wil ik mijn indrukken over enkele zaken die de actualiteit van onze sector de jongste tijd  bezig houden met u delen. Aarzel niet om uw eigen commentaren/kritieken/opmerkingen als antwoord terug te sturen… Kostprijs: nog nooit gezien! 12,19% in distributie, 13,28% in nationaal transport en 13,41% in […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo