VAN Management 101 (april 2019)

Een toekomst onder hoogspanning of een spannende toekomst?

De Brussels Motor Show heeft het nog maar eens aangetoond: de toekomst van de mobiliteit ligt bij de elektrische voertuigen. Maar dat begint nu wel surrealistische vormen aan te nemen. Zo zag ik op het salon hoe een bezoeker een stand meteen links liet liggen, enkel en alleen omdat het merk geen elektrisch aanbod had. Het is slechts een van de vele voorbeelden, maar wat vast staat, is dat dieselbashing een onrustwekkend niveau van desinformatie heeft bereikt. Bij de lichte bedrijfsvoertuigen wil geen enkel merk achterblijven: iedereen wil zo snel mogelijk een elektrische bestelwagen op de markt brengen. Maar voor welk type klant? Volkswagen CV zet duidelijk in op de levering van pakjes in de stad. Het komt met een voertuig waarvan het evenwicht actieradius – nuttige last is berekend in functie van de behoeften van die exclusieve doelgroep. Andere merken hanteren een meer allround aanpak. Zoals u in dit nummer van VAN Management kan lezen, zal de kwestie van de oplaadinfrastructuur nog het makkelijkste op te lossen zijn van allemaal (ik heb het dan niet over de beschikbare elektrische energie in hartje winter). De constructeurs zullen immers hun beste onderwijskwaliteiten (en enkele cruciale marketingkeuzes) uit de kast moeten halen om een aanzienlijk deel van de fleetmanagers ertoe te brengen de overgang naar elektriciteit te overwegen. Samen met onze toekomstige politieke meerderheden zullen zij ervoor moeten zorgen dat bedrijven elektrische bedrijfsvoertuigen niet langer aankopen omdat ze geen andere keuze hebben, maar omdat het de wagen van hun keuze is. Claude Yvens, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

TRANSPORT Management 113 (november 2021)

Mixed emotions Zoals gewoonlijk wil ik met u mijn indrukken delen over enkele onderwerpen die de actualiteit in onze sector de afgelopen weken beheersten. Aarzel niet om mijn indrukken te verrijken met uw commentaar/kritiek/opmerkingen… Stijging van de kostprijs van het transport: een record! Nooit eerder publiceerde het ITLB zo’n hoge voorspellingen, met een stijging tussen […]

TRUCK & BUSINESS 278 (oktober 2021)

Aan het stuur “Het zal niet lang duren, maar we zitten eindelijk op de plaats van de chauffeur.” Het was een bedenking die een transporteur mij onlangs maakte. De transporteur in kwestie stelde vast dat hij over een prijsverhoging kon onderhandelen met zijn grootste klanten. Eigenlijk zei hij het anders. Hij gebruikte de Engelse uitdrukking […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo