VAN Management 78 (03/2014)

Bling bling

Vooreerst moeten we salonorganisator FEBIAC van harte feliciteren: het auto- en motosalon was een eclatant succes. Met bijna 600.000 bezoekers en een bos of vijf aan quasi definitieve bestelbonnen hadden de exposanten zich geen betere start van 2014 kunnen dromen. Van Jan met de pet tot Koning Filip en alles daar tussenin: iedereen was present. Maar waar waren de bestelwagens? In de onpare salonjaren, wanneer het salon in het teken staat van de lichte bedrijfs- en vrijetijdsvoertuigen, moet minimum de helft van de tentoongestelde voertuigen een bedrijfsvoertuig zijn. Gezien de sterke opmars van SUV’s en andere crossovers – vrijetijdsvoertuigen, zo u wil – maken de exposanten er een sport van om zo veel mogelijk van die exemplaren op hun stand te krijgen, ten koste van de echte bestelwagens. In de pare jaren worden de bestelwagens zelfs onder de mat gemoffeld alsof ze simpelweg niet tot het gamma behoren. Te weinig bling bling, te weinig toeters en bellen voor wat in de volksmond het ‘grote’ salon heet, allicht. Uitzonderingen op de betreurenswaardige regel: Nissan, dat gelukkig wel een exemplaar van zijn toekomstige e-NV200 toonde, en Renault, waar zowaar een Twizy Cargo stond te pronken. Al bij al een gemiste kans, want ook Jan met de pet heeft beroepshalve wel eens een bestelwagen nodig. En ook Koning Filip… nee, toch niet.

Recente publicaties

VAN Management 109 (januari 2021)

2021, een overgangsjaar Volgens de Europese Commissie moet tegen 2030 een groot deel van het verkeer in de steden koolstofvrij worden gemaakt. Fabrikanten hebben zeer precieze (en vrij moeilijke) targets om te halen, met bijbehorende boetes. Volgens hen wordt de elektrische bestelwagen ‘het onderwerp van het jaar 2021’. De elektrische aandrijving luidt de komst in […]

TRANSPORT Management 109 (januari 2021)

Een halfvolle of halflege fles: Aan u de keuze! Het begin van het jaar is traditioneel de gelegenheid om even achterom te kijken, maar ook om een kristallen bol boven te halen. Van deze regel wijken wij niet af. Ik zal u niets nieuws vertellen wanneer ik erop wijs dat de pandemie aanzienlijke negatieve gevolgen […]

TRUCK & BUSINESS 275 (december 2020)

Fail fast! Faal snel! Dat is de raad die ik geef als conclusie van ons debat over innovatie in transport, dat we uitzonden als ouverture van de Virtual TRANSPORTMEDIA Xperience op 1 december. Een evenement dat net als dit nummer van Truck & Business geheel in het teken stond van innovatie. Het wegtransport heeft immers […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo