VAN Management 78 (03/2014)

Bling bling

Vooreerst moeten we salonorganisator FEBIAC van harte feliciteren: het auto- en motosalon was een eclatant succes. Met bijna 600.000 bezoekers en een bos of vijf aan quasi definitieve bestelbonnen hadden de exposanten zich geen betere start van 2014 kunnen dromen. Van Jan met de pet tot Koning Filip en alles daar tussenin: iedereen was present. Maar waar waren de bestelwagens? In de onpare salonjaren, wanneer het salon in het teken staat van de lichte bedrijfs- en vrijetijdsvoertuigen, moet minimum de helft van de tentoongestelde voertuigen een bedrijfsvoertuig zijn. Gezien de sterke opmars van SUV’s en andere crossovers – vrijetijdsvoertuigen, zo u wil – maken de exposanten er een sport van om zo veel mogelijk van die exemplaren op hun stand te krijgen, ten koste van de echte bestelwagens. In de pare jaren worden de bestelwagens zelfs onder de mat gemoffeld alsof ze simpelweg niet tot het gamma behoren. Te weinig bling bling, te weinig toeters en bellen voor wat in de volksmond het ‘grote’ salon heet, allicht. Uitzonderingen op de betreurenswaardige regel: Nissan, dat gelukkig wel een exemplaar van zijn toekomstige e-NV200 toonde, en Renault, waar zowaar een Twizy Cargo stond te pronken. Al bij al een gemiste kans, want ook Jan met de pet heeft beroepshalve wel eens een bestelwagen nodig. En ook Koning Filip… nee, toch niet.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo