VAN Management 78 (03/2014)

Bling bling

Vooreerst moeten we salonorganisator FEBIAC van harte feliciteren: het auto- en motosalon was een eclatant succes. Met bijna 600.000 bezoekers en een bos of vijf aan quasi definitieve bestelbonnen hadden de exposanten zich geen betere start van 2014 kunnen dromen. Van Jan met de pet tot Koning Filip en alles daar tussenin: iedereen was present. Maar waar waren de bestelwagens? In de onpare salonjaren, wanneer het salon in het teken staat van de lichte bedrijfs- en vrijetijdsvoertuigen, moet minimum de helft van de tentoongestelde voertuigen een bedrijfsvoertuig zijn. Gezien de sterke opmars van SUV’s en andere crossovers – vrijetijdsvoertuigen, zo u wil – maken de exposanten er een sport van om zo veel mogelijk van die exemplaren op hun stand te krijgen, ten koste van de echte bestelwagens. In de pare jaren worden de bestelwagens zelfs onder de mat gemoffeld alsof ze simpelweg niet tot het gamma behoren. Te weinig bling bling, te weinig toeters en bellen voor wat in de volksmond het ‘grote’ salon heet, allicht. Uitzonderingen op de betreurenswaardige regel: Nissan, dat gelukkig wel een exemplaar van zijn toekomstige e-NV200 toonde, en Renault, waar zowaar een Twizy Cargo stond te pronken. Al bij al een gemiste kans, want ook Jan met de pet heeft beroepshalve wel eens een bestelwagen nodig. En ook Koning Filip… nee, toch niet.

Recente publicaties

VAN Management 111 (juli 2021)

Elektriciteit in de lucht? We hebben het regelmatig over elektrische bestelwagens… maar de verkoop van deze ‘emissievrije’ modellen is nog bijzonder beperkt. In 2019 werden er 399 nieuwe elektrische bestelwagens ingeschreven, goed voor 0,5% van de markt. Afgelopen jaar waren dat er 446, een aandeel van amper 0,6%. Begrijpelijk. Hun gebruikskost is misschien wel lager, […]

TRANSPORT Management 111 (juli 2021)

De chauffeur, een steeds schaarser goed Zoals gewoonlijk wild ik met u mijn indrukken delen over een aantal onderwerpen die de laatste tijd in onze sector in het nieuws geweest zijn. Aarzel niet om te reageren met commentaar/kritiek/opmerkingen op mijn bedenkingen… In de Belgische transportwereld duiken verschillende nieuwe gezichten op. Enkele maanden geleden kondigde Ford […]

TRUCK & BUSINESS 277 (mei-juni 2021)

Over alles kan gediscussieerd worden, maar niet eender hoe Niemand (of bijna niemand) die nog ontkent dat het wegvervoer koolstofvrij moet worden gemaakt, en hoe sneller hoe beter voor de planeet. De plannen zijn plots in een stroomversnelling gekomen en verschillende fabrikanten kondigen nu al de datum aan waarop ze nagenoeg zullen stoppen met de […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo