Timing is money
In 2014 shopten de Belgen voor maar liefst 5,62 miljard euro thuis achter het computerscherm, 15 procent meer dan het jaar voordien. Puur economisch gezien – en los van de ecologische impact die thuisleveringen met zich meebrengen – zouden we dat heuglijk nieuws kunnen noemen. En het wordt nog beter: in veel Europese landen hangt de opgang van die zogeheten e-commerce rechtstreeks samen met een stijgende verkoop van bestelwagens, die al die pakketjes van deur tot deur moeten brengen. In ons land blijft de grote ‘boom’ vooralsnog uit, maar het heeft er wel alle schijn van dat grotere bestelwagens binnenkort het momentum aan hun zijde zullen hebben. Goeie timing dus van pakweg Hyundai, dat weldra met de H350 het segment betreedt, maar ook Volkswagen, dat met de Transporter en de Caddy binnenkort twee legendarische modellen in het nieuw steekt. In dit nummer krijgt u trouwens al een voorproefje van wat Volkswagen tegen de zomer uit zijn hoed zal toveren, naast een uitgebreid dossier over wat u nu al dagdagelijks bezighoudt: het efficiënt beheren van uw wagenpark. Blijft TCO het omnipresente toverwoord, of kijkt u beter naar de Real Cost of Use? U komt er alles over te weten in dit magazine. Veel leesplezier! Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.