VAN Management 83 (05/2015)

Timing is money

In 2014 shopten de Belgen voor maar liefst 5,62 miljard euro thuis achter het computerscherm, 15 procent meer dan het jaar voordien. Puur economisch gezien – en los van de ecologische impact die thuisleveringen met zich meebrengen – zouden we dat heuglijk nieuws kunnen noemen. En het wordt nog beter: in veel Europese landen hangt de opgang van die zogeheten e-commerce rechtstreeks samen met een stijgende verkoop van bestelwagens, die al die pakketjes van deur tot deur moeten brengen. In ons land blijft de grote ‘boom’ vooralsnog uit, maar het heeft er wel alle schijn van dat grotere bestelwagens binnenkort het momentum aan hun zijde zullen hebben. Goeie timing dus van pakweg Hyundai, dat weldra met de H350 het segment betreedt, maar ook Volkswagen, dat met de Transporter en de Caddy binnenkort twee legendarische modellen in het nieuw steekt. In dit nummer krijgt u trouwens al een voorproefje van wat Volkswagen tegen de zomer uit zijn hoed zal toveren, naast een uitgebreid dossier over wat u nu al dagdagelijks bezighoudt: het efficiënt beheren van uw wagenpark. Blijft TCO het omnipresente toverwoord, of kijkt u beter naar de Real Cost of Use? U komt er alles over te weten in dit magazine. Veel leesplezier! Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRANSPORT & VAN Management special Bouw (augustus-september 2023)

Meer dan één bedrijf op de twee kampt met een tekort aan werknemers We winden er geen doekjes om: de bouwsector heeft het hoogste aantal openstaande vacatures van de hele Belgische economie! Het gaat daarbij over een totaal van 14.000 vacatures in ons land, van bouwvakkers, projectleiders en dakdekkers tot werfleiders (bron: Statbel, cijfers 2022). […]

TRANSPORT & VAN Management special Diensten (juli 2023)

Er loopt een rode draad door alle huidige gesprekken in de distributie van bedrijfsvoertuigen: hoe gaan de constructeurs en hun netwerken onderling een nieuw evenwicht vinden? Zoals u in dit nummer zult zien, evolueert de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen in de richting van het agentschapsmodel, met alle risico’s en kansen van dien voor de […]

TRUCK & BUSINESS 285 (juli 2023)

Een verloren legislatuur! Nooit eerder werd een legislatuur gekenmerkt door zoveel veranderingen in de transportwereld. Ga maar na: het begon al vóór Covid, toen de elektrische vrachtwagen nog een vaag vooruitzicht was. Maar in vier jaar tijd is er in België helemaal niets gebeurd. Enkele inspanningen van Vlaanderen om de aankoop van twee zero-emissie vrachtwagens […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo