VAN Management 83 (05/2015)

Timing is money

In 2014 shopten de Belgen voor maar liefst 5,62 miljard euro thuis achter het computerscherm, 15 procent meer dan het jaar voordien. Puur economisch gezien – en los van de ecologische impact die thuisleveringen met zich meebrengen – zouden we dat heuglijk nieuws kunnen noemen. En het wordt nog beter: in veel Europese landen hangt de opgang van die zogeheten e-commerce rechtstreeks samen met een stijgende verkoop van bestelwagens, die al die pakketjes van deur tot deur moeten brengen. In ons land blijft de grote ‘boom’ vooralsnog uit, maar het heeft er wel alle schijn van dat grotere bestelwagens binnenkort het momentum aan hun zijde zullen hebben. Goeie timing dus van pakweg Hyundai, dat weldra met de H350 het segment betreedt, maar ook Volkswagen, dat met de Transporter en de Caddy binnenkort twee legendarische modellen in het nieuw steekt. In dit nummer krijgt u trouwens al een voorproefje van wat Volkswagen tegen de zomer uit zijn hoed zal toveren, naast een uitgebreid dossier over wat u nu al dagdagelijks bezighoudt: het efficiënt beheren van uw wagenpark. Blijft TCO het omnipresente toverwoord, of kijkt u beter naar de Real Cost of Use? U komt er alles over te weten in dit magazine. Veel leesplezier! Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo