VAN Management 83 (05/2015)

Timing is money

In 2014 shopten de Belgen voor maar liefst 5,62 miljard euro thuis achter het computerscherm, 15 procent meer dan het jaar voordien. Puur economisch gezien – en los van de ecologische impact die thuisleveringen met zich meebrengen – zouden we dat heuglijk nieuws kunnen noemen. En het wordt nog beter: in veel Europese landen hangt de opgang van die zogeheten e-commerce rechtstreeks samen met een stijgende verkoop van bestelwagens, die al die pakketjes van deur tot deur moeten brengen. In ons land blijft de grote ‘boom’ vooralsnog uit, maar het heeft er wel alle schijn van dat grotere bestelwagens binnenkort het momentum aan hun zijde zullen hebben. Goeie timing dus van pakweg Hyundai, dat weldra met de H350 het segment betreedt, maar ook Volkswagen, dat met de Transporter en de Caddy binnenkort twee legendarische modellen in het nieuw steekt. In dit nummer krijgt u trouwens al een voorproefje van wat Volkswagen tegen de zomer uit zijn hoed zal toveren, naast een uitgebreid dossier over wat u nu al dagdagelijks bezighoudt: het efficiënt beheren van uw wagenpark. Blijft TCO het omnipresente toverwoord, of kijkt u beter naar de Real Cost of Use? U komt er alles over te weten in dit magazine. Veel leesplezier! Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 116 (juni 2022)

In een vingerknip Van de ene dag op de andere kan alles veranderen. Op het moment dat het vorige nummer van dit magazine naar de drukker ging, was het in Oekraïne nog relatief rustig. Toen het magazine in de bus viel, was de oorlog al in volle gang. Het leven van miljoenen mensen werd plots […]

TRANSPORT Management 116 (juni 2022)

Wegvervoer twee dagen lang boven! Eindelijk is het zover! De eerste editie van Passion4Trucks, die oorspronkelijk gepland was voor juni 2020, midden in de eerste fase van de pandemie, werd uiteraard uitgesteld. Of beter gezegd, voor de edities 2020 en 2021 werd het event omgetoverd tot een groot televisie-evenement rond de mooiste vrachtwagens van de […]

TRUCK & BUSINESS 281 (mei-juni 2022)

Groen, groener… Te groen? Uit de dossiers die door de kandidaten voor de Transport & Logistics Awards werden ingediend en uit de resultaten van onze Truck & Business Barometer, blijkt dat de Belgische transporteurs de knop hebben omgedraaid en de weg naar decarbonisatie aan het inslaan zijn. Het is met andere woorden het ideale moment […]

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo