VAN Management 83 (05/2015)

Timing is money

In 2014 shopten de Belgen voor maar liefst 5,62 miljard euro thuis achter het computerscherm, 15 procent meer dan het jaar voordien. Puur economisch gezien – en los van de ecologische impact die thuisleveringen met zich meebrengen – zouden we dat heuglijk nieuws kunnen noemen. En het wordt nog beter: in veel Europese landen hangt de opgang van die zogeheten e-commerce rechtstreeks samen met een stijgende verkoop van bestelwagens, die al die pakketjes van deur tot deur moeten brengen. In ons land blijft de grote ‘boom’ vooralsnog uit, maar het heeft er wel alle schijn van dat grotere bestelwagens binnenkort het momentum aan hun zijde zullen hebben. Goeie timing dus van pakweg Hyundai, dat weldra met de H350 het segment betreedt, maar ook Volkswagen, dat met de Transporter en de Caddy binnenkort twee legendarische modellen in het nieuw steekt. In dit nummer krijgt u trouwens al een voorproefje van wat Volkswagen tegen de zomer uit zijn hoed zal toveren, naast een uitgebreid dossier over wat u nu al dagdagelijks bezighoudt: het efficiënt beheren van uw wagenpark. Blijft TCO het omnipresente toverwoord, of kijkt u beter naar de Real Cost of Use? U komt er alles over te weten in dit magazine. Veel leesplezier! Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

LINK2LOGISTICS Management 57 (maart 2021)

“Een jaar, een eeuwigheid geleden” Maart 2020. Europa maakt kennis met het coronavirus. Om het met de woorden van Joe Dassin te zeggen: “Een jaar, een eeuw, een eeuwigheid geleden”. Omdat het voor ons inderdaad een eeuwigheid lijkt, aangezien de impact van de pandemie op de samenleving zo groot is. Ook het effect ervan op […]

TRUCK & BUSINESS 276 (maart 2021)

Een virtueel verlieslatende sector Sinds het begin van de pandemie ligt het woord “virtueel” op ieders lippen (achter een chirurgisch masker). In 2021, net als in 2020, staat “virtueel” tegenover “fysiek” als het om een afspraak gaat en tegenover “face-to-face” als het om een interview gaat, maar over het algemeen loopt het wel los met […]

VAN Management 109 (januari 2021)

2021, een overgangsjaar Volgens de Europese Commissie moet tegen 2030 een groot deel van het verkeer in de steden koolstofvrij worden gemaakt. Fabrikanten hebben zeer precieze (en vrij moeilijke) targets om te halen, met bijbehorende boetes. Volgens hen wordt de elektrische bestelwagen ‘het onderwerp van het jaar 2021’. De elektrische aandrijving luidt de komst in […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo