VAN Management 86 (12/2015)

Hoog tijd dat roze Ray een smartphone krijgt

Sinds kort is het officieel: terwijl onze Rode Duivels de gezonde ambitie koesteren om volgend jaar pas Europees kampioen te worden, hebben wij Belgen ons al tot Europees kampioen sms’en achter het stuur gekroond. Elke ochtend zie ik de dappersten aller Galliërs lijf en leed riskeren op de E40 richting Brussel, terwijl ze op heldhaftige wijze hun werkgever of minnares van de nodige verkeers- of andere informatie voorzien of – zich uiteraard van geen kwaad bewust – rustig de laatste Facebooknieuwtjes tot zich nemen. Noem me gerust een bange kwezel die liever zijn handen op het stuur en zijn aandacht op de weg houdt, maar: ik word er knettergek van. Maar liefst 37 procent van de bestuurders geeft toe dat ze hun eigen leven en dat van anderen wel eens in gevaar brengen door te sms’en of te bellen achter het stuur. Ook professionele bestelwagenchauffeurs die nog snel een nieuwe opdracht doorgebeld krijgen of gepolst worden wanneer meneer of mevrouw de klant zijn of haar levering mag verwachten, zwalpen maar al te vaak als een ongeleid projectiel over de Belgische wegen. En dat terwijl de constructeurs en de track & trace-bedrijven ruw geschat 427 technologische oplossingen aanbieden om handenvrij en veilig te communiceren met de back-office. Daarom, beste vrienden van de Vlaamse regering, wil deze bange kwezel graag een oproep lanceren: wordt het eens geen tijd dat roze Ray een smartphone krijgt? Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo