Stem voor de Most Loved Van 2021!

Voor de vijfde keer kunnen professionele gebruikers hun favoriete lichte bedrijfswagen kiezen in het kader van de Best of VAN! TRANSPORTMEDIA en FEBIAC bieden aan professionele gebruikers (onderworpen aan BTW) de mogelijkheid om hun favoriete lichte bedrijfswagen te kiezen uit de volgende zeven modellen:

(1) Ford Transit Custom Trail

De Ford Transit Custom Trail is de avontuurlijk ogende versie van Ford’s middelgrote bestelwagen. Vanbuiten wordt hij gekenmerkt door een matzwart radiatorrooster met ruim bemeten Ford-logo, robuuste beschermlijsten rondom met ‘Trail’ opschrift op de deuren en 16-duim grote zwarte lichtmetalen wielen. Vanbinnen heeft de Trail-uitvoering recht op volledig lederen zetels en een uitgebreidere standaarduitrusting. Onder de motorkap zit de 2.0 liter EcoBlue diesel van Ford met 130 of 170 pk, steeds gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. Voor een optimale tractie is hij standaard voorzien van een mechanisch sperdifferentieel met beperkte slip tussen de voorwielen, ontwikkeld in samenwerking met Quaife. De Ford Transit Custom Trail is beschikbaar als gesloten bestelwagen of als Multi-Use met dubbele cabine, en dat met standaard of lange wielbasis.

(2) MAN eTGE

De MAN eTGE is de volledig elektrische variant van de TGE bestelwagen en chassis-cabine. Met zijn elektrische aandrijving van 100 kW (136 pk) biedt de MAN eTGE gelijkwaardige prestaties als de modellen met dieselmotor, maar dan zonder uitlaatgassen. Met een actieradius tussen de oplaadbeurten van ongeveer 170 km is het een ideaal voertuig voor stadsdistributie of gemeentediensten. De elektrische aandrijving, inclusief de onder de laadruimte ondergebrachte accu’s, laten de laadruimte vrij voor de vracht. Het laadvolume is hetzelfde als de dieselmodellen en kan oplopen tot 10,7 m3. Het opladen kan op verschillende manieren: via de MAN AC-wallbox, via een DC-snellaadpaal (gelijkstroom) of via een 230 V stopcontact. Met een MAN AC-wallbox duurt het opladen minder dan vijfenhalf uur.

(3) Maxus eDeliver 9

De eDeliver 9 is het derde elektrische model van Maxus. Hij deelt zijn koetswerk met de Deliver 9 (de enige Maxus diesel in onze contreien). Onder de motorkap zit een 204 pk en 310 Nm sterke elektromotor, en onder de laadvloer is er keuze uit een batterijpakket van 52, 72 of 89 kWh, wat afhankelijk van de gekozen lengte en hoogte een rijbereik van 186 tot 296 km oplevert. AC laden kan aan een 11kW lader, terwijl DC snelladen van 20-80% iets meer dan een half uur in beslag neemt (Maxus vermeldt geen DC-laadvermogen). Er is keuze tussen twee lengtes (L2H2 en L3H2) voor de -3,5 ton uitvoeringen en een L3H3 configuratie met verhoogd dak en N2 homologatie (tot 4,05 ton), voor een laadvolume van 9,7 m³ tot 12,5 m³ (N2). Het nuttig laadvermogen varieert van 860 tot 1.350 kg (N2), en de eDeliver 9 beschikt over een sleepvermogen tot 1.500 kg.

(4) Mercedes-Benz EQV

De EQV is het summum van luxe bij Mercedes-Benz Vans. Hij combineert het luxueuze karakter van de V-Klasse met de aandrijflijn van de eVito. Die bestaat uit een 150 kW sterke elektromotor en in de bodem een Li-Ion batterijpakket van 100 kWh, waarvan 90 kWh bruikbaar is. Dat zorgt voor een autonomie volgens de WLTP-cyclus van 355 kilometer, met een keuze uit vier rijmodi: Comfort, Sport, Economy en het nog zuinigere Economy +, dat maximaal inzet op energiezuinigheid en -recuperatie. Van 10 naar 80 % laden gaat dankzij een 110 kW DC boordlader in 45 minuten. Voor de rest is de EQV een Mercedes V-klasse: een monovolume met plaats tot acht personen in alle comfort en ruimte, en ook in alle veiligheid dankzij een uitgebreid arsenaal veiligheids- en assistentiesystemen. Het MBUX multimediasysteem biedt een optimale smartphone-integratie en intelligente spraaksturing in natuurlijke spreektaal.

(5) Renault Kangoo Van

Met de derde generatie van zijn Kangoo mikt Renault hoger dan met de uitgaande generatie. Het nieuwe model staat op het CMF-C/D platform waarop onder andere ook de Scénic gebouwd wordt. Dat betekent dat de Kangoo meer comfort en meer technologie biedt, waaronder een reeks (al dan niet optionele) veiligheidstechnologieën. Ook op praktisch vlak zorgt Renault voor een aantal nieuwigheden, waaronder een rek voor de bevestiging van een ladder tegen de dakhemel en de ‘Open Sesame’ zijdelingse schuifdeur rechts die het zonder B-stijl doet (maar wel extra verstevigingen krijgt rondom), voor een optimale zijdelingse toegang dankzij de deuropening van 1,4 meter. Op motorisch vlak is er in de nieuwe Renault Kangoo keuze uit een 1.5 Blue dCi diesel (75 of 95 pk) of een 1.3 TCe benzine (100 of 130 pk). Later volgt opnieuw een 100% elektrische Z.E. uitvoering.

(6) Renault Trucks Master Z.E.

Renault Trucks biedt naast vrachtwagens ook de Master aan in zijn professionele netwerk, waaronder de 100% elektrische Z.E. versie. Hij is beschikbaar in 6 versies, waaronder een chassis-cabine die ideaal is voor ombouwtoepassingen en gesloten versies met 3 lengtes en 2 hoogtes, een een MTM van 3,1 of 3,5 ton, waarvan de zwaarste versie begrensd is op 80 km/u (100 km/u voor de lichtere versie). Welke versie je ook kiest, je krijgt altijd een 76 pk sterke elektromotor die 225 Nm koppel levert. Hij wordt gevoed door een Lithium-Ion batterijpakket met een vermogen van 33 kWh, dat zorgt voor een rijbereik van 120 km en in 6 uur volledig opgeladen is. Omdat de batterijen onder de voorzetels ingebouwd zijn, biedt de Renault Trucks Master Z.E. hetzelfde laadvolume als de gelijkwaardige dieselvariant (8 tot 22 m³), terwijl hij een laadvermogen biedt van meer dan een ton.

(7) Volkswagen Caddy Cargo

Volkswagen Commercial Vehicles bouwt de nieuwe Caddy op het MQB-platform dat ook gebruikt wordt voor de personenwagens van de groep, wat zorgt voor extra comfort en technologie. Zo is het interieur verregaand gedigitaliseerd. De Caddy Cargo heeft een laadvermogen tot 767 kg en een geremde trailer met een gewicht tot 1.500 kg trekken. Het maximale laadvolume van de Caddy Cargo bedraagt 3,1 m³ en 3,7 m³ voor de langere Caddy Cargo Maxi. De nieuwe achterophanging zorgt voor een grotere breedte tussen de wielkasten (1.230 mm), waardoor een europallet in de breedte geladen kan worden, en in de Maxi-versie zelfs twee palletten achter elkaar. Vandaag is de Caddy leverbaar met een 1.5 TSI benzinemotor (114 pk) of een 2.0 TDI diesel (75, 102 of 122 pk), in combinatie met een manuele zesbak of een zeventraps DSG. Later volgen een versie op CNG en een plug-in hybride.


Stemmen is niet meer mogelijk.
De winnaar van de Most Loved Van 2021 wordt volgende week bekend gemaakt tijdens de Best of VAN Xperience.


Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo