Deutsche Post DHL berekent impact van Covid-19 crisis

Het grootste logistieke bedrijf ter wereld is bijzonder goed in staat om de impact van een wereldwijde gezondheidscrisis zoals de coronaviruscrisis te meten. De vijf Business Units van de onderneming worden op verschillende manieren beïnvloed.

In Duitsland ziet de Post & Parcel-divisie de pakketvolumes toenemen onder de druk van de groeiende e-commerce, maar de postvolumes dalen sterk. De Express-divisie ziet zijn volumes in real time beïnvloed door de gezondheidscrisis: de sector herstelt zich in China, maar heeft het zwaar te verduren in Europa en de Verenigde Staten. De divisie Global Forwarding & Freight bevindt zich in vrijwel dezelfde situatie, behalve dat zij nog meer blootgesteld is aan de afname van de luchtvrachtcapaciteit. De activiteit van de divisie Supply Chain verschilt per sector, waarbij de retail en de farma omhoog en andere industriële sectoren omlaag gaan. Tot slot heeft de divisie e-Commerce Solutions vooral te lijden onder B2B, en deze daling wordt niet gecompenseerd door de groeiende B2C-volumes.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo