1. Toont u iets op Truck & Transport waar u zelf bijzonder fier op bent? 2. Wat toont u dat de klanten zal helpen hun business te optimaliseren? 3. Hoe ziet u de Belgische markt in 2017 evolueren? 4. Wat wenst u de Belgische transporteur in 2017?
- Op Truck & Transport zullen wij de Z Truck van Iveco presenteren. De Zero-impact truck toont waar Iveco naartoe wil tegen 2030: zero emissies met verbeterde LNG-technologie (biomethaangas), zero ongevallen door actieve en passieve veiligheidstechnologie en autonoom rijden, zero stress en zero tijdsverlies door een groter comfort voor de chauffeur. Ik raad iedereen aan om te komen kijken. Met de nieuwe Stralis XP heeft Iveco aandacht besteed aan het reduceren van het brandstofverbruik – tot min 11,2% tegenover het vorige model (TÜV-gecertificeerd) – maar hebben we ook nieuwe componenten in de truck ingebouwd om de TCO verder te verminderen.
- Het is van groot belang zich te blijven concentreren op de corebusiness van transport en logistiek met specialisatie waar mogelijk. Iveco en haar dealers blijven investeren om de service naar een steeds hoger niveau te brengen. Wat milieu betreft heeft Iveco een betrouwbaar aanbod met aardgasmotoren. De Stralis NP trucks (CNG/LNG) zijn zuinig, goedkoop in gebruik en stil. De Stralis NP is geschikt voor internationaal transport met een actieradius van 1500 kilometer. De Stralis NP is uitgerust met de grote Hi-Way cabine en de sterke 400 pk motor is gekoppeld aan de Eurotronic geautomatiseerde versnellingsbak.
- Na de forse inhaal van de registraties die wij gekend hebben in 2016 verwachten wij een stabilisatie rond 8.000 trucks boven 16 ton. Tussen 6 en 16 ton zien wij in 2017 ook een stabilisatie rond 1100 voertuigen op de Belgische markt.
- Wij wensen dat de transporteur zich verder concentreert op zijn corebusiness … en ook denkt aan zijn TCO met aardgas (CNG/LNG) als volwaardig alternatief.