Renault en Nissan verenigen hun lichte bedrijfsvoertuigen

Vanaf 1 april 2017 worden de lichte bedrijfsvoertuigen van de Alliantie Renault-Nissan onder een nieuwe, overkoepelende business unit samengebracht. Die moet de aanwezigheid van de twee merken wereldwijd versterken en nog meer synergieën creëren, maar tegelijk ook de eigenheid van beide afzonderlijke merken behouden. De nieuwe ‘business unit’ komt onder de verantwoordelijkheid van Ashwani Gupta te staan, die rechtstreeks aan de CEO van de Alliantie, Carlos Ghosn, rapporteert. Zij zal alle lichte bedrijfsvoertuigen van de twee merken én de 4×4 Nissan Patrol-voertuigen onder haar hoede nemen en ze zal alle ontwikkelingen leiden die samen met Mitsubishi Motors worden ondernomen. In 2016 verkocht Nissan wereldwijd 815.490 lichte bedrijfsvoertuigen, het dubbele van wat Renault heeft verkocht (443.931 stuks).

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo