Toyota Material Handling laat studenten pakketbezorging optimaliseren

Toyota Material Handling gaat dit jaar op zoek naar vooruitstrevende Europese studentontwerpers die een revolutionaire oplossing ontwikkelen om de logistieke uitdaging van pakketbezorging aan te gaan.   ‘Package Delivery. Join the revolution’ is dit jaar het thema van de Toyota Logistic Design Competition (TLDC 2018). De ontwerpwedstrijd van dit jaar speelt in op de trend dat klanten niet alleen online beslissingen nemen, maar ook steeds meer online kopen. Omdat elektronische handel de norm wordt, moet absolute prioriteit worden gegeven aan korte levertijden, maar wegens onderliggende factoren, zoals verkeerdrukte, is dat niet altijd haalbaar. Toyota daagt ontwerpstudenten nu uit om het traditionele distributie-idee los te laten en een snelle, duurzame en revolutionaire oplossing te bedenken die een directe bezorging mogelijk maakt en de laatste kilometer tot de klant optimaliseert. De deelnemers worden aangemoedigd om toekomstgericht te denken en rekening te houden met trends in de sector, maar zich ook door Toyota’s geschiedenis en innovatie te laten inspireren. De wedstrijd is vanaf nu geopend en de sluitingsdatum voor het indienen van inzendingen is 22 oktober 2017. Alle Europese ontwerpstudenten en pas afgestudeerden (2017) worden uitgenodigd om deel te nemen. Ze maken kans op een geldprijs (waaronder een hoofdprijs van € 5.000 en een First People’s Award), terwijl de winnende ontwerpen op de vakbeurs CeMAT 2018 in Hannover tentoon worden gesteld. Deelnemers kunnen meer informatie vinden en zich inschrijven voor de wedstrijd via de Toyota Logistic Design Competition-pagina.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo