Volkswagen Commercial Vehicles investeert 1,8 miljard euro in de toekomst

Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) gaat 1,8 miljard euro investeren in nieuwe producten, de omzetting van zijn fabrieken en nieuwe businessmodellen. Dit gebeurt in het kader van zijn GRIP 2025+-strategie.

Op basis van een uitstekend 2018, heeft VWCV zijn strategie voor de toekomst van het bedrijf, de GRIP 2025+, uitgewerkt en verfijnd. Die strategie omschrijft welke veranderingen het bedrijf voorziet: nieuwe producten, de omzetting van de bedrijven en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsdiensten. Maar ze denkt ook aan de bescherming van het klimaat, de digitalisering en de zelfbesturende voertuigen. Hiervoor zal de groep dit jaar maar liefst 1,8 miljard euro investeren. In 2018 bracht de verkoop van VWCV 11,9 miljard euro op, voor een operationele winst van 780 miljoen euro en zo’n 500.000 geleverde voertuigen. VWCV benadrukt ook dat de samenwerking die het met Ford heeft gepland zijn concurrentiepositie moet verstevigen. Er zijn al contracten ondertekend over onder andere de ontwikkeling van een pick-up die de Amarok zal moeten opvolgen. Maar er liggen ook andere samenwerkingen in het verschiet, vooral in de sector van het autonoom rijden en van het gedeelde gebruik van platformen voor elektrische mobiliteit. Wat de elektrificatie betreft, herinnert VWCV eraan dat de ID.BUZZ, de elektrische versie van de T, vanaf 2022 in Hannover zal worden geproduceerd.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo