GLS gaat elektrisch in Nederland

GLS (onderdeel van Royal Mail) kondigt luidkeels aan dat het enkele Nederlandse steden emissievrij gaat beleveren. Wij vragen ons openlijk af hoe een transporteur zonder eigen vloot deze CO2-neutraliteit zal realiseren? De Nederlandse tak van GLS gaat dus van start met de elektrische en CO2-vrije pakjesbezorging in vier steden (Apeldoorn, Den Haag, Utrecht en Zwolle). De onderneming stapt bovendien in het Lean & Green-programma. Dit betekent dat het bedrijf zich engageert om de CO2-uitstoot tussen dit en vijf jaar met 20% te verminderen. GLS investeert ook in eigen laadpalen: “Vergeleken met de dieselvoertuigen leveren we in op laadvolume en actieradius”, zegt Milo Kars (Managing Director van GLS Nederland). “Maar voor ons is de opbouw van een ‘groen’ wagenpark een belangrijk onderdeel van onze milieumaatregelen.” De vraag is wie de investering op zich zal nemen (het gaat blijkbaar over de Volkswagen e-Crafter)? Zowel in Nederland als in België werkt GLS immers met zelfstandige onderaannemers die in de kleuren van GLS moeten rijden. Het antwoord van GLS is niet helemaal duidelijk: “70% van de elektrische bestelwagens vallen onder de verantwoordelijkheid van GLS Netherlands en worden zonder extra kosten door onze onderaannemers gereden. De overige 30% is eigendom van onderaannemers op eigen initiatief.”

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo