CULT verenigt bedrijven voor groenere last-mile

Danone, Delhaize, Jacobs Douwe Egberts, Pro-Duo, Proximus, Telenet en Schoenen Torfs gaan samenwerken om de levering van pakjes groener, efficiënter en ethischer te organiseren. Dat doen ze via CULT, kort voor ‘Collaborative Urban Logistics & Transport’.

CULT is een onafhankelijk initiatief dat goederen van bedrijven slim wil bundelen in magazijnen aan de rand van de stad. Op die manier wil het bedrijf het aantal ritten naar de stad groeperen en verminderen. De eerste gebundelde leveringen met cargofietsen en elektrische bestelwagens staan na de zomervakantie gepland in Antwerpen De ambitie is om het initiatief later ook uit te rollen in andere steden. Bedrijven die toetreden tot CULT, kunnen dan zelf kiezen aan welk klantensegment ze bijvoorbeeld willen leveren en in welke steden ze actief willen zijn.

Het Wereld Economisch Forum voorspelde recent dat er tegen 2030 78% meer leveringen in de stad zullen gebeuren. Heel wat bedrijven zijn bezig met oplossingen om dat op een meer duurzame manier te laten gebeuren.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo