Order-to-cash software: waarom ook jij zou moeten automatiseren [Advertorial]

Verloopt je order-to-cash (O2C) proces nog handmatig? Overweeg zeker om te investeren in O2C-software. Dit proces automatiseren levert je héél wat voordelen op. Ook upgraden naar de nieuwste software kan heel voordelig zijn.

Waarom O2C-software gebruiken?

Gebeurt jouw O2C-beheer nog handmatig? Dan weet je wel dat er regelmatig diverse problemen de kop opsteken. Problemen met kleine en soms grote gevolgen. En problemen die door te automatiseren tot het verleden behoren. Denk maar aan: foute of dubbele invoer van orders, lange doorlooptijden, verzendfouten, levering en factuur die niet matchen, tijdverlies, kopieerwerk en onnodige werkuren, onnauwkeurige voorraadinformatie, late betalingen door slecht orderbeheer of klachten van ontevreden klanten…

Als je je O2C-processen gaat automatiseren, zal het ordermanagement efficiënter en effectiever gebeuren. Nieuwe diensten voor klanten zijn trouwens ook een mogelijkheid. Dankzij nieuwe O2C-software kan je besparen op operationele kosten. Ook trage cash flow wordt hiermee weggewerkt. Resultaat: grotere winstmarges en lagere kosten!

Nieuwe O2C-software kiezen

Je doorloopt een aantal stappen om tot de juiste keuze te komen. Eerst moet je zicht krijgen op de logistieke optimalisaties die je wil doorvoeren en de processen die je wil stroomlijnen. Jouw eisen en wensen moeten kristalhelder zijn. Ook het kostenplaatje is belangrijk.

Je stelt een shortlist van mogelijke leveranciers op en zoekt uit wie er aan al je eisen en wensen kan voldoen. Na een demo volgt een objectieve selectie. Tenslotte ga je onderhandelen. Dan hak je de knoop door en kan je genieten van alle voordelen van jouw nieuwe O2C-software.

iTOS: de O2C-software van iOnLogistics

Als logistiek bedrijf je bedrijfsprocessen duidelijk in kaart en onder controle? Dat kan met de O2C-tool iTOS van iOnLogistics. Warehouse management, planning, orderverwerking, picking, voorraadbeheer, facturatie en EDI-verbindingen zijn de basics die iTOS biedt. Maar er is meer. Belangrijke value added services zijn een belangrijk onderdeel: palletiseren, etiketteren, herverpakken, verbulken, op- en overslag met een duidelijke rapportering. Ook is er de nodige flexibiliteit in die services en bestaande software kan makkelijk gekoppeld worden. Dit inclusief een urenregistratie module en planningstool.

De voordelen?

De logistieke, administratieve én financiële processen zitten in één centraal systeem en verlopen allemaal bijzonder gestroomlijnd. Je krijgt een betere concurrentiepositie dankzij geëlimineerde overbodige stappen. En ook: tijdbesparing, minder fouten en minder papierverbruik.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo