IAA 2024: wereldpremière voor de MAN eTGL

MAN breidt zijn gamma elektrische trucks uit met de eTGL, die in eerste instantie geproduceerd zal worden als 12-tons bakwagen met een wielbasis van 4.500 mm. Mechanisch zal deze vrachtwagen voor stedelijke toepassingen dezelfde recepten toepassen als zijn grote elektrische broers uit de zware serie, d.w.z. een elektromotor geplaatst tussen de chassisbalken, twee batterijpakketten buiten deze balken en een conventionele aandrijfas.

De MAN eTGL vult het gat in het gamma tussen de (verouderende) eTGE en de gloednieuwe eTGS/TGX, die begint bij 18 ton. MAN heeft gekozen voor een vrij krachtige elektromotor (210 kW piek) om de fasen van energieterugwinning, die cruciaal zijn voor het vergroten van de actieradius van het voertuig, te maximaliseren. De accucapaciteit is daarentegen vrij bescheiden, met twee pakketten van in totaal 160 kWh bruikbaar vermogen. Deze accu’s kunnen worden opgeladen tot 250 kW.

De eerste versie van de eTGL die op de markt komt, heeft een dagcabine en een wielbasis van 4.500 mm, wat betekent dat hij kan worden uitgerust met een bestel- of bestelwagencarrosserie met een lengte tussen 6.200 en 7.300 mm. Het laadvermogen bedraagt 6.600 kg.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo