Featured Video Play Icon

Pick-up Test (Toyota Hilux vs SsangYong Musso) – BOUW.TV 20

De pick-up is het meest verkochte voertuigtype in Amerika, maar ook in Europa maakt de terreinwagen met open laadbak de laatste jaren opgang, bij particulieren maar vooral bij professionals. Transportmedia trok naar de steengroeve van CUP in Lessines om er twee krachtpatsers aan de tand te voelen: de Toyota Hilux en de SsangYong Musso.

Toyota Hilux

Voor professionals in de bouw combineert de pick-up het beste van twee werelden. Tijdens de week wordt de 4×4 ingezet om werven te bezoeken en materiaal aan te voeren, tijdens het weekend en de vakanties wordt de pick-up de gezinswagen. Dat is ook zo voor Tom Genbrugge van de firma Wulteputte die zijn Toyota Hilux gebruikt als servicewagen.

In oktober krijgt de Toyota Hilux een facelift en voor wie wil een krachtigere motor van 2,8 liter. Die heeft met een vermogen van 204 pk en een maximaal koppel van 500 Nm. En die heeft Tom besteld.

Wij deden de test met de 2,4 liter viercilinder van 150 pk en een koppel van 400 Nm en die volstond ruim in de steengroeve van Lessines. De motoren worden gekoppeld aan een zestrapsautomaat en zowel met de 2,4 als met de 2,8 liter kan de Toyota Hilux lasten slepen tot 3,5 ton.

SsangYong Musso

We konden in Lessines ook achter het stuur kruipen van de SsangYong Musso. Musso is neushoorn in het Koreaans en daarmee steekt deze pick-up zijn ambities niet onder stoelen of banken.

De Musso staat makkelijk zijn mannetje op het terrein maar hij verrast ook door zijn comfort.

We troffen op de Musso handige snufjes aan. Zo zorgt het ontbreken van een treeplank en een clean seal ervoor dat je broek proper blijft als je uitstapt op een modderig parcours. Een uitschuifbare laadvloer zorgt er dan weer voor dat je makkelijk spullen uit de koffer kan halen, ook als ze naar voor zijn verschoven.

Met een prijs vanaf 24.000 euro biedt SsangYong veel pick-up voor weinig geld. De Musso wordt aangedreven door een 2,2 liter van 181 pk met een koppel van 400 Nm. De Musso is voorzien van een zestrapsautomaat en kan aanhangwagens trekken tot 3,5 ton.

Niet iedere bestuurder van een pick-up moet met zijn wagen door diepe plassen rijden. Wij deden het in Lessines wel maar zowel de Toyota Hilux als de SsangYong doorstonden de test en zorgden ervoor dat we met droge voeten naar huis konden.

lees ook

TRANSPORTMEDIA.TV

 

Abonneer nu!

Volg Transportmedia op youtube

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo