Truck & Business 261 (01/2017)

Twee (weder-)geboorten en een verjaardag

De teams draaien op volle toeren. Aan ideeën geen gebrek. De projecten krijgen vorm. De partners vertrouwen op ons. Zes maanden nadat MMM Business Media werd overgenomen door TRANSPORTMEDIA zijn we verheugd een uiterst positieve balans te kunnen opmaken. Een ding is alvast zeker: de complementariteit tussen beide entiteiten spreekt voor zich, zowel wat de teams betreft als qua producten. Zo wordt het Salon Truck & Transport de wieg van de herpositionering – we zouden zelfs het woord ‘wedergeboorte’ durven te gebruiken – van onze twee toonaangevende transportmagazines, TRANSPORT MANAGEMENT en TRUCK & BUSINESS. Net als Volvo trucks en Volkswagen, die twee sterke merken verenigen, willen we onze twee tijdschriften op autonome en complementaire wijze profi leren om de transportgemeenschap een nog grotere meerwaarde te bieden. TRUCK & BUSINESS houdt zich bezig met analyses, enquêtes en beheer: het richt zich tot de grootste Belgische transporteurs maar ook tot hun klanten, de expediteurs, en stelt alles in het werk om een constructieve dialoog op te bouwen tussen beide takken van onze sector. Het magazine werd ook rijker aan inhoud, staat dichter bij zijn lezers en besteedt nog meer aandacht aan expertise. Om de transporteurs te helpen om te Begrijpen in welke context ze zakendoen, om ze te helpen te Ondernemen in de beste omstandigheden en om ze te Verrassen met onuitgegeven informatie en analyses. TRANSPORT MANAGEMENT richt zich van zijn kant tot kleine en middelgrote ondernemingen en chauff eur-ondernemers, die keer op keer worden vergeten in de communicatiesfeer van de transportsector. Dit tijdschrift op een groter, meer lifestylegericht formaat geeft voorrang aan reportages op het terrein, menselijke ervaringen, enz. en besteedt daarbij bijzondere aandacht aan fotografie. Dat alles kunt u ontdekken tijdens twee belangrijke evenementen in het begin van 2017. In de eerste plaats het Salon Truck & Transport, waar we onder meer een ‘Live Studio’ hebben op onze stand. En ten tweede de Transport & Logistics Awards (*) op 23 februari bij Tour & Taxi. Daar komen 1.200 spelers uit de Belgische transportsector samen om de 25e verjaardag van de Transporteur van het Jaar te vieren. Er wachten u dus heel wat verrassingen … Christophe Duckers, Managing Director. Claude Yvens, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 123 (februari-maart 2024)

Vooraf 67.549 inschrijvingen, dat was de VANoogst van 2023. Een mooi resultaat, met zo’n 20% meer inschrijvingen dan in 2022 en pal op het gemiddelde van de afgelopen 10 jaar. Maar één ding mogen we niet vergeten: dat de inschrijvingen van vorig jaar voor een stuk te danken zijn aan afleveringen die de voorgaande jaren […]

TRANSPORT Management 123 (februari-maart 2024)

Soms ontbreekt er maar één persoon, en lijkt de hele sector ontvolkt Dit vers van Lamartine weerspiegelt mijn gevoel bij het plotse overlijden van onze medewerker (journalist en vertaler) Hendrik De Spiegelaere (67). Na 35 jaar professioneel te hebben samengewerkt, zonder het minste meningsverschil, kom ik de eenvoudige vaststelling dat een prachtige, trouwe, plichtsbewuste en […]

LOGISTICS Management 69 (maart 2024)

De transitie maken Veel bedrijven zijn begonnen met de transitie naar een milieuvriendelijker beheer en het verkleinen van hun CO2-voetafdruk. Bedrijven die nog geen beslissing hebben genomen – de meeste helaas – zullen door de Europese Green Deal en de daaruit voortvloeiende maatregelen zoals ‘Fit for 55’ gedwongen worden om actie te ondernemen. De transitie […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo