Febetra eist klantvriendelijke procedure bij defecte OBU

Eén jaar na de invoering van de kilometerheffing blijft een klantvriendelijke procedure bij een rode (defecte) OBU één van de voornaamste strijdpunten van Febetra. Indien de LED van de OBU op rood springt, moet er onmiddellijk contact opgenomen worden met het callcenter van Satellic. Vanaf dan heeft men drie uur de tijd om de defecte OBU te vervangen. In de praktijk is die tijdsspanne veel te kort en heeft ze een veel te grote impact op de dagelijkse bedrijfsvoering en op de planning in het bijzonder. Materieel is het veelal onmogelijk om binnen zo’n kort tijdsbestek de OBU te vervangen zonder zijn klanten in de steek te laten of de planning volledig onderste boven te gooien. Om de ongemakken bij een rode OBU zo klein mogelijk te houden, heeft Febetra maanden geleden al, twee realistische pistes naar voren geschoven: een dagticket met een geldigheidsduur van 15 uur tegen een forfaitaire prijs of het online boeken van een specifieke rit, zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland voorzien is voor de LKW Maut. Indien Viapass het gezond verstand laat zegevieren, dan moet Viapass logischerwijze op deze gegronde vraag ingaan.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo