Kögel profiteert van het salon ‘Transport Logistic 2019’ om een oplegger voor multimodaal gebruik voor te stellen. De oplegger kreeg de naam Kögel Cargo Rail mee en is de jongste telg van de Novum-generatie.
De Kögel Cargo Rail met Ro-Ro-uitrusting geniet van de Novum-evolutie met een geoptimaliseerd buitenframeprofiel en verbeterd koetswerk. De trailer is zo tegelijk sterker én makkelijker te onderhouden. Kögel bevestigt dat de oplegger uitermate personaliseerbaar is, zodat hij kan worden aangepast aan de behoeften van de verschillende transportbedrijven. Hij kan op de weg, het spoor en de waterwegen worden gebruikt en draagt zo bij aan de bescherming van het milieu en aan de vermindering van de CO2-uitstoot. Technisch bezit de Kögel Cargo Rail een sterk stalen frame en een zwanenhals van 120 mm hoog. Zijn ledig gewicht bedraagt zo’n 6.350 kg en de sterkte van de vloerplaat is berekend voor een asbelasting tot 7.200 kg. De oplegger is voorzien van heel wat instrumenten. Zo is hij standaard uitgerust met 13 paar sjorbeugels met zijdelingse handvathaken en een treksterkte van 2.500 kg. De trailer beantwoordt aan de DIN EN 12642-normen met XL-code en kan dus op hogesnelheidsgoederentreinen (tot 140 km/uur) worden vervoerd. We merken nog op dat de Kögel Cargo Rail ook met een Kögel Telematics-module kan worden uitgerust.