MAN vernieuwt ‘distributie’-gamma

Na de zware TGX-serie is het nu de beurt aan de lichte en middelgrote series: MAN brengt nu zijn nieuwe TGL, TGM en TGS op de markt, die vooral op het niveau van de bestuurderspost zijn opgewaardeerd, naast een lichte facelift aan de buitenkant.

De verandering is merkbaar zodra je aan boord klimt, met nieuwe toegangstrappen en deuren die bijna 90 graden opengaan. Bij deze deuren regelt het EasyControl-bedieningspaneel het inschakelen van de waarschuwingsknipperlichten, het sluiten van de ramen en het schuifdak, het vergrendelen van de passagiersdeuren en het activeren van de achterklep, zonder dat u aan boord hoeft te klimmen. De bestuurderscabine profiteert van bredere stoel- en stuurwielverstellingen en een ergonomischer dashboard met displays die in digitale versie beschikbaar zijn en een betere centrering van informatie en hoofdbedieningen. Daarnaast is er de zeer intuïtieve MAN Smart Select-besturing, zoals op de TGX, voor de bediening van de GPS, de radio of de telefoon.

Het gamma is uitgerust met de volgende veiligheidssystemen:

  • Noodremassistent (EBA) als standaard,
  • optionele VAS-camerasysteem (videosysteem gewijd aan het filmen) en Bird View (360 graden uitzicht)
  • een een radargestuurde afdraaiassistent (op de TGS)
  • rijstrookwaarschuwing, de rijstrookassis-tent, de rijstrookwisselassistent, de adaptieve snelheidsregelaar ACC en de grootlichtassistent (optioneel)

 

Gamma

De TGL (GVW van 7,5 t tot 12 t), TGM (GVW van 12 t tot 26 t) en TGS (GVW van 18 t tot 41 t) putten uit een lijst van vier verschillende cabinehoogtes, alle 2,24 meter breed: korte CC-cabine, NN-dagcabine voor de TGS, platte FN-cabine en hoge FM-cabine met bed. Bovendien kan elk model worden uitgerust met taakspecifieke systemen: hydrostatische aandrijving voor de TGS, automatisch neerlaten van de voor- en achteras, rolstabilisatie bij hoge belasting bij de TGS, actieve besturing MAN ComfortSteering bij de TGM en TGS, enz.

Wat de motoren betreft, ze schakelen allemaal logischerwijs over op de Euro 6d standaard: de 4- of 6-cilinder D08 (van 160 tot 320 pk) voor de TGL en TGM, de nieuwe 9-liter D15 (330, 360 en 400 pk) voor de TGS en, maar alleen als optie, de oude 12,4-liter D26 motor (430, 470 en 510 pk) voor de TGS die zwaardere lasten moet dragen. De MAN TGS is als optie uitgerust met de nieuwe MAN EfficientCruise predictieve cruisecontrol.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo