bpost group stelt zijn toekomstvisie voor

bpost group stelt CONNECT 2026 voor, de geüpdatete strategische visie van het postbedrijf om de “transformatie tot omni-commerce group die dicht bij de maatschappij staat” te versnellen. Het zal daarbij inzetten op een betere last mile-dienstverlening, nieuwe activiteiten ontwikkelen en innovatie stimuleren.

De daling van het postvolume en de opkomst van e-commerce met een sterke stijging van de Parcels & Logistics activiteiten werd nog versterkt door de coronacrisis. Het is een nieuwe realiteit die bpost ertoe aanzet om zijn meerjarige transformatietraject te versnellen om zo winstgevendheid op lange termijn te verzekeren. Het gaat extra investeren in groeiactiviteiten zoals pakjeslevering, om de daling in het postvolume te compenseren. Daarbij wil bpost een betrouwbare partner zijn voor bedrijven en hen helpen hun omni-commerce activiteiten te laten groeien, en van België een sterke markt maken op dat vlak.

Innovatief en duurzaam

Bpost wil ook gezien worden als een innovatief en klantvriendelijk bedrijf, met oplossingen die het zal ontwikkelen en testen in een innovatiecentrum. Het moet ook een referentie worden in duurzaamheid, met emissievrije logistiek in de stadscentra van verschillende Belgische steden en 50% e-vans tegen 2030. De totale koolstofvoetafdruk op groepsniveau moet met 20% te verminderen in 2030 in vergelijking met 2017. Externe certificering moet die ambities voor klanten en investeerders tastbaar maken. Tenslotte staan ook sociale doelen, zowel op maatschappelijk als bedrijfsniveau, ingeschreven in het transformatieplan.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo