Delivery Booster-app van VIL moet foutieve levering pakketjes voorkomen

Met de app Delivery Booster wil VIL ervoor zorgen dat postpakketten niet meer foutief geleverd worden. Het huidige postadressensysteem is volgens het expertisecentrum niet aangepast aan de vereisten qua detailinformatie die nodig zijn om leveringen vlot en correct af te handelen. De app laat toe om fijnmazige adresinformatie en leveringsvoorwaarden aan te maken met behulp van geolocalisatie. 

Momenteel kan 15 – 20 % van de thuisleveringen niet bij de eerste aanbieding geleverd worden. Dit leidt tot tijdverlies, schade, ontvangstbetwisting of foute leveringen. Bij leveringen op grote bedrijfssites, ziekenhuizen, universiteiten, shopping centra, … is het probleem nog een stuk complexer. Op hetzelfde bedrijfsadres kunnen er immers verschillende afleverlocaties zijn, waar mogelijk ook verschillende levervoorwaarden gelden. De nood aan gedetailleerde locatiegegevens, die op een uniforme manier aan de logistieke partners wordt meegegeven, is groot. Het huidige afleversysteem is nog steeds gebaseerd op postcodeadressen.Technologische ontwikkelingen maken het echter mogelijk om afleverlocaties gedetailleerder weer te geven. VIL is hiermee aan de slag gegaan in de ontwikkeling van de Delivery Booster app. De app maakt het mogelijk om extra leverlocaties vast te leggen voor leveringen aan consumenten en bedrijven. Aan die app is bovendien een bezorgpaspoort gekoppeld, dat ook rekening houdt met de logistieke afleververeisten. De IT-integratie van de app met bestaande bedrijfssystemen verloopt relatief eenvoudig.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo